کد خبر: ۲۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 30
مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد آیکون‌های مجموعه‌نرم‌افزار آفیس را برای نخستین‌بار در پنج سال اخیر، دست‌خوش تغییر کند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد آیکون‌های مجمو‌عه‌نرم‌افزار آفیس را مدرنیزه کند تا از این طریق، تمرکز وسیع‌تری روی طراحی نرم‌افزارهای مختلف آفیس داشته باشد. طی پنج سال اخیر، این نخستین‌بار است که مایکروسافت دست به تغییر آیکون‌های آفیس می‌زند.


آیکون‌های جدید، ظاهری ساده و در عین‌حال مدرن دارند و در تمامی نسخه‌های آفیس ۲۰۱۸ روی پلتفرم‌های مختلف، از آن‌ها استفاده خواهد شد. مجموعه‌نرم‌افزار آفیس هم‌اکنون برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، iOS واندروید در دسترس است؛ مایکروسافت طی چند وقت اخیر تلاش کرده تا به‌صورت ماهانه این نرم‌افزار را با بهبودهایی رو‌به‌رو کند. 

آیکون های جدید آفیس / Office

آیکون‌های جدید، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا منعکس‌کننده‌ی تغییرات اخیر نرم‌افزار Microsoft Office باشند؛ تغییراتی که شامل ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی،‌ ویژگی‌های جدید مبتنی بر همکاری و... در نرم‌افزارهای مختلف نظیر ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک می‌شود.


آیکون‌های جدید آفیس با همه‌ی تغییراتی که به خود دیده‌اند و در آن‌ها تاکید کمتری روی حروف دیده می‌شود، اما همچنان آشنا به‌نظر می‌رسند.

آیکون های جدید آفیس / Office

جان فریدمن، از مدیران بخش طراحی مایکروسافت، در مقاله‌ی خودش در سایت مدیوم گفته هدف‌شان در تیم طراحی این بوده است که در آیکون‌های جدید، دو پنل جداگانه بسازند که یکی مربوط به حرف مختص به هر نرم‌افزار باشد و در پنل دیگر شاهد نماد آن نرم‌افزار باشیم. 


با همه‌ی این تغییرات جدید، آیکون‌های نرم‌افزارهای حاضر در آفیس همچنان آشنا به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی قابل‌تشخیص‌اند؛ این موضوع برای میلیون‌ها کاربری که همه‌روزه از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند، بسیار پر اهمیت است. آیکون‌های ورد و اکسل از جهاتی به خود تغییرات جالبی دیده‌اند؛ از طرفی دیگر، آیکون نرم‌افزارهای اسکایپو وان‌درایو نیز ضمن حفظ طراحی اولیه، حالت مدرن‌تری به‌خود گرفته‌اند.

آیکون های جدید آفیس / Office

سیر تحول آیکون نرم‌افزار Word از سال ۲۰۰۳ تاکنون

آیکون‌ها تنها یک بخش از طراحی نرم‌افزارها هستند؛ در حقیقت مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد یک‌سری تغییرات نامحسوس را نیز در جاهای دیگر آفیس اعمال کند. این غول نرم‌افزاری گفته است که در نظر دارد ضمن ساده‌سازی رابط کاربری آفیس، زبان طراحی فلوئنت دیزاین را از ویندوز ۱۰ به این مجموعه‌نرم‌افزار محبوب بیاورد.

تغییرات مربوط به رنگ آیکون نرم‌افزارها در نسخه‌های ویندوز، مک، موبایل و البته نسخه‌ی تحت وب اعمال خواهند شد. به‌علاوه، Outlook Mobile که یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای موبایلی مایکروسافت به‌شمار می‌آید، قرار است به‌زودی تغییراتی عمده از لحاظ طراحی به خود ببیند تا ضمن پشتیبانی از صندوق ورودی مشترک، از ژست‌های حرکتی جدید برای حساب‌های کاربری و فولدرها، بهره‌مند شود. در انتها از شما دعوت می‌کنیم، ویدیوی مربوط به آیکون‌های جدید آفیس را مشاهده کنید:

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار