کد خبر: ۲۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 30
گوشی Realme U1 اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که از چیپست هلیو P70 شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. اما مدیاتک رو به جلو حرکت کرده و همین حالا در حال کار روی چیپست میان رده‌ی بعدی خود یعنی هلیو P90 است. شرکت مدیاتک روز گذشته در یک توییت پیش از موعد خبر از چیپست آینده‌ی خود داد.

به گزارش آی تابناک : بخش مربوط به هوش مصنوعی شاید موردی باشد که بتوانیم از چیپست میان رده‌ی مدیاتک انتظار داشته باشیم. همانطور که چیپست معرفی نشده‌ی آن‌ها یعنی هلیو P80 توانست در بنچمارکی در همین حوزه در رده‌ی دوم و پس از چیپست کوالکام قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد اولین تلفن هوشمندی که از چیپست P80 استفاده خواهد کرد، گوشی اوپو R19 خواهد بود. اما هنوز هیچ تلفن هوشمندی معرفی نشده که قرار باشد از چیپست P90 استفاده کند.

علاوه بر این هنوز به طور کامل مشخص نیست که مدیاتک قصد دارد چه زمانی از آن رونمایی کند. شاید قصد مدیاتک تنها این بوده که یادآوری کند هنوز در حال توسعه‌ی محصولات جدید است و یا شاید خواسته برای کوالکام که ۴ روز دیگر از چیپست جدید خود رونمایی می‌کند، خط و نشان بکشد.

به هر حال به نظر می‌رسد که فعلا نباید شاهد تلفن‌های هوشمندی باشیم که از چیپست P90 شرکت مدیاتک استفاده نمایند. پیش‌بینی می‌شود که اولین تلفن‌های هوشمندی که از این چیپست بهره‌مند شوند احتمالا در فصل دوم سال میلادی آینده به بازار خواهند آمد.

اخیرا با توجه به اطلاعاتی که از چیپست P80 فاش شده، به نظر می‌رسد TSMC قرار است با استفاده از تکنولوژی ۱۲ نانومتری به تولید این چیپ بپردازد اما معماری مورد استفاده و خصوصا هوش مصنوعی آن ارتقا خواهد یافت.

طبق شنیده‌ها حتی به نظر می‌رسد که این چیپست -با اینکه یک چیپ میان رده محسوب می‌شود- از لحاظ هوش مصنوعی بهتر از کایرین 980 هواوی عمل خواهد کرد.



منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار