کد خبر: ۲۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 30
به تازگی یک طرح مفهومی که ترکیبی از هواپیما و خودروی بدون سرنشین است، در آمستردام به نمایش گذاشته شده و تصویری جالب از آینده حمل و نقل را ترسیم می‌کند. این طرح توسط یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های هواپیماسازی دنیا یعنی ایرباس در همکاری با کمپانی‌های آئودی و ایتال دیزاین طراحی شده است.

به گزارش آی تابناک : این طرح مفهومی پیش از این هم به نمایش گذاشته شده بود اما مدل فعلی که اندازه‌ای یک چهارم نسبت به طرح اصلی دارد، سرانجام اولین پراوز عمومی خود را در هفته حمل و نقل آمستردام انجام داد.

در ابتدای پرواز، هواپیمای بدون سرنشین در سرتاسر سالن پرواز کرد و در نقطه‌ای فرود آمد. بعد از آن، یک ماشین کوچک در زیر هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت و کپسول مسافران خود را به سمت هواپیما روانه کرد. بعد از انجام این‌کار، هواپیما بدون سرنشین دوباره بلند شد و در نهایت فرود آمد تا مسافران سفر خود را ادامه دهند.

پرواز آزمایشی بدون هیچ مشکلی به سرانجام رسید اما هنوز نباید منتظر حضور این سبک از حمل و نقل در سطح شهرها باشیم و چنین طرح‌هایی هنوز چند مرحله تا رسیدن به استفاده تجاری فاصله دارند.

اوبر به عنوان یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های حوزه حمل و نقل در دنیا هم تلاش‌های زیادی را در حوزه تاکسی‌های پرنده بدون سرنشین انجام داده و امیدوار است که بتواند تا سال 2023 خدمات خود در این حوزه را راه‌اندازی کند. گمان می‌رود که هواپیمای بدون سرنشین اوبر چیزی بین یک هواپیما کوچک و یک بالگرد باشد.

انتظار می‌رود که صنعت حمل و نقل به صورت گسترده‌ای در آینده‌ای نزدیک تغییر کند. پیش از این هم گفتیم که بریتانیا سرمایه‌گذاری هنگفتی را روی تاکسی‌ و اتوبوس‌های خودران انجام داده که تا سال 2021 به استفاده عمومی خواهند رسید.




منبع :ABC NEWS 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار