تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 30
اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد استفاده افراد با مشکلات بینایی از این شبکه اجتماعی تصویر محور را تسهیل کند.

به گزارش آی تابناک : با توجه به آنکه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، خیل عظیمی از کاربرانی که با کم توانی و مشکلات بینایی مواجه هستند ، در استفاده از این پلت‌فرم عکس محور به مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری برخورد می کنند به گونه ای که درنظرسنجی های صورت گرفته ، بسیاری از این افراد از داشتن و مشاهده محتوای موردعلاقه خود در اینستاگرام محروم هستند.

بنابراین اینستاگرام نیز به منظور جلب نظر خیل عظیمی از کاربران خود به تازگی عنوان کرده است که می‌خواهد فناوری جدیدی را تحت عنوان ابزار صفحه خوان (Screen Reader) توسعه دهد تا افراد نابینا و کم بینا نیز بتوانند اطلاعات موردنظر خود را درباره عکس های منتشر شده بر روی پلتفرم اینستاگرام را بشنوند و درک بیشتری از تصاویر مربوطه پیدا کرده و لذت ببرند.

بر اساس گزارش وب سایت engadget ، به نظر می‌رسد که اینستاگرام می‌خواهد با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی یادگیری ماشینی تشخیص اشیا ، متون و تصاویر را برای تولید خودکار تصاویر و تشریح توضیحات مربوط به آن تولید کرده و به کار ببرد.  





منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار