کد خبر: ۲۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 29
راه‌اندازی کسب‌وکاری کوچک که بتواند درآمد جانبی قابل‌توجهی را در طول سال عایدتان کند، به دفتر کار، پرسنل یا سرمایه‌گذاری چندانی نیاز ندارد.

به گزارش آی تابناک : در شرایط فعلی اقتصادی، اشتغال به یک حرفه‌ی جانبی امری ضروری به‌نظر می‌رسد. منظور از شغل جانبی، فعالیتی درآمدزا است که فرد با در نظر گرفتن علایق، استعدادها و امکانات در اختیار خود، و در کنار حرفه‌ی اصلی‌ خویش به آن مبادرت می‌کند. در واقع، در شرایط کنونی بسیاری از ما برای چرخاندن امور زندگی خود، شغل دیگری را نیز در کنار کار اصلی‌مان داریم. طبق برآوردها، نزدیک به نیمی از نیروی کار نسل هزاره‌ (جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی)‌، به حرفه‌ی دیگری نیز اشتغال دارند. کاری که علاوه‌بر اینکه پاسخگوی علايق‌شان است، درآمد بیشتری هم نصیب‌شان می‌کند.

شغل جانبی علاوه‌بر درآمدزایی بیشتر، می‌تواند پشتیبانی قابل اتکا برای کسب‌و‌کار اصلی‌ ما باشد. چه چیزی بهتر از اینکه در ازای انجام سرگرمی مورد علاقه‌‌ی خود، درآمد نیز کسب کنیم و امنیت و تامین مالی به‌دست آوریم.

با این‌حال، بسیاری از ما برای شروع کسب‌و‌کار کوچک جانبی خود تردید داریم؛ چرا که تصور می‌کنیم پذیرفتن مسئولیت‌های جدید، تمرکز ما را از کار اصلی منحرف کرده و فرآیندی طاقت‌فرسا است. اما واقعیت طور دیگری است. برای موفق شدن، باید از پیله‌ی امن خود خارج شوید. شغل فرعی به ما کمک می‌کند تا از مرزهای منطقه‌ی امن خود خارج شویم، و مهارت‌های‌مان را توسعه دهیم که به‌نوبه‌ی خود به ترقی بیشتر ما منجر می‌شود.

دورکاری

کافی است کمی خطر کنید و دل را به دریا بزنید. مطمئنا ممکن است در روزها و بلکه ما‌ه‌های آغازین، فقط چند هزار تومانی در ماه درآمد داشته باشید؛ اما از آنجا که شروع یک حرفه‌ی جانبی کوچک تقریبا هزینه‌ای روی دست ما نمی‌گذارد، هر درآمدی سود خالص خواهد بود.

با این اوصاف، آیا حالا مشتاق نشدید که دست‌کم در ساعاتی از روز، رئیس خودتان باشید؟ کار کردن در خانه و شروع کسب‌و‌کار شخصی، انتخاب مناسبی برای رشد و ترقی است.در ادامه، به بررسی ۷ شغل جانبی می‌پردازیم که می‌توانید از خانه‌ی خودتان به اداره‌ی آن‌ها بپردازید و درآمدی ثانویه برای خود داشته باشید:

دانش و اطلاعات خود را بفروشید

مردم شیفته‌ی یادگیری موضوعات جدید هستند و شما می‌توانید از طریق ارائه‌ی مشاوره، و عرضه‌ی دانش و یا تخصص خود در قالب یک محصول قابل فروش، سودآوری کنید.

آیا در دریافت مجوزهای خاص مهارت دارید؟ آیا شیوه‌ی تربیت حیوانات خانگی را می‌دانید؟ می‌توانید به دیگران مشاوره‌ی کسب‌و‌کار بدهید؟ و شاید هم بتوانید دانش خود را به شکل یک کتاب الکترونیک و یا دوره‌ی آموزشی درآورده و آن را بفروشید.

برای ایجاد و عرضه‌ی این محصولات باید مقداری هزینه کنید، اما به‌طور مثال، عرضه‌ی نسخه‌های بعدی کتاب یا برگزاری مجدد دوره برای مشتری‌های جدید، هزینه‌ی چندانی برایتان نخواهد داشت. بنابراین، پس از پوشش هزینه‌های اولیه‌ی تولید محصول، روی دور سودآوری می‌افتید و از هر فروش خود، درآمد خالص به‌دست می‌آورید.

کانتنت

اگر یک محصول محتوایی جامع ایجاد کنید و آن را به‌خوبی تبلیغ کنید، طی سال‌های آتی درآمد قابل‌توجهی از محل فروش آن خواهید داشت.

به‌عنوان مثال، اگر یک کتاب در مورد آموزش سگ‌ها گردآوری کنید و هر جلد آن را ۱۰ هزار تومان بفروشید و ماهانه به‌طور متوسط ۲۵ نفر این کتاب را خریداری کنند، سالانه ۳ میلیون تومان درآمد اضافی کسب خواهید کرد. یا اگر یک دوره‌ی آموزشی تعاملی درخصوص فوت‌و‌فن‌های کسب‌و‌کار طراحی و با شهریه‌ی ۱۰۰هزار تومان روی سایت خود ارائه کنید، در سال مبلغ قابل پ‌توجهی از همین واسطه نصیبتان خواهد شد.

دورکاری

دستیار مجازی شوید

عملکرد دستیار مجازی درست شبیه دستیاران سنتی است، با این تفاوت که ارتباط دستیاران مجازی با کارفرمای خود در بستر آنلاین انجام می‌شود. آن‌ها اغلب به‌صورت ساعتی استخدام می‌شوند، که بدین معنی است که می‌توانند مطابق میل خود و به تعداد ساعات مورد نیاز در طول هفته کار کنند.

دستیاران مجازی عملا در هر حوزه‌ای می‌توانند کار کنند، اما کار آن‌ها اغلب شامل ساماندهی منابع و اسناد، برنامه‌ریزی قرارهای ملاقات‌، مکالمه‌ی تلفنی، حسابداری، امور سئو و دیجیتال‌مارکتینگ، تحقیق، نوشتن، اصلاح یا ویرایش می‌شود.


کافی است سری به وب‌سایت‌های فریلنسینگ بزنید؛ اما قبل از پذیرفتن هرگونه پیشنهاد کاری، با کارفرمایتان در مورد دستمزد خود کنار بیایید.
اگر دانش عملی کافی داشته و توجه زیادی به جزئیات دارید، و چنانچه مایلید به‌جای آنکه کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنید، برای دیگران کار کنید، دستیاری آنلاین انتخابی سودآور برایتان خواهد بود.

دستیار مجازی

دستمزد دستیاران مجازی وابسته به ارزشی است که برای کارفرمای خود تولید می‌کنند. این عدد می‌تواند از چند هزار تومان تا چند صد هزار تومان در ساعت متغیر باشد.

یک وب‌سایت تخصصی نقد و بررسی ایجاد کنید

ایجاد یک منبع اطلاعاتی جامع درباره‌ی موضوعی خاص، می‌تواند تجارت سودآوری برای شما باشد.

سودآوری وب‌سایتهای تخصصی نقد و بررسی وابسته به سیستم همکاری در فروش و درج آگهی است. مدیران این قبیل وب‌سایت‌ها، روزانه تعدادی مطالب آموزنده و مقالات جامع پیرامون بررسی محصولات را به‌منظور راهنمایی خوانندگان در خرید، منتشر می‌کنند.

سودآوری وب‌سایت‌های نقد و بررسی وابسته به سیستم همکاری در فروش و درج آگهی است

همان‌طور که تعداد مخاطبان این وب‌سایت طی ماه‌ها و سال‌ها رشد می‌کند، و کاربران بیشتری اقدام به خرید از طریق لینک‌های مرتبط با سیستم همکاری در فروش می‌کنند. مالک وب سایت می‌تواند از این طریق، درآمدهای ماهانه‌ی فراوانی کسب کند.

بر اساس برآوردهای Income School، وب‌سایت‌های کاربرپسند و خوش‌ساخت، قادرند تا پایان سال اول فعالیت خود، ماهانه به‌طور میانگین ۳۰هزار بازدید داشته باشند. وب‌سایت‌های نقد و بررسی که ماهانه هزاران بازدیدکننده دارند، می‌توانند به درآمدهای ۵ یا ۶ رقمی برسند.

ویراستاری کنید

همه‌ی ما در جمع دوستانمان، افرادی را داریم که عادت دارند غلط‌های گفتاری و نوشتاری دیگران را اصلاح کنند و هیچ اشتباهی در منوی رستوران‌ها و علائم خیابانی از دید آن‌ها پنهان نمی‌ماند. اگر در این زمینه سررشته دارید، می‌توانید در اوقات فراغت‌تان به کار ویراستاری بپردازید.

ویراستاری

برخی شرکت‌ها و سایت‌های فریلنسینگ به توانمندی شما در این زمینه نیاز دارند. ضمن آنکه می‌توانید از دوستان و آشنایان خود در بازار نیز بخواهید که امور ویراستاری‌شان را به شما بسپارند.

دستمزد ویرایشگری وابسته به موارد بسیاری است. در مجموع، می‌توانید دستمزد خود را بر مبنای کلمه‌ای یا ساعتی بخواهید. حق‌الزحمه‌ی ویراستاری بستگی به کیفیت کار، زمان تحویل، اهمیت و سطح محتوای مربوطه دارد.

ترجمه کنید

انگلیسی یا فرانسوی می‌دانید؟ شاید هم به اسپانیایی، ژاپنی یا عربی تسلط دارید. اگر به زبان دیگری غیر از زبان مادری‌تان مسلط هستید، می‌توانید بابت ترجمه کسب درآمد کنید.

ترجمه

برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در این زمینه، سری به پلتفرم‌های آنلاین مانند زومیت بزنید. یا مشخصات کاربری و رزومه‌ی خود را در سایت‌های کاریابی و در معرض دید کارفرمایان قرار دهید.

مترجم‌ها بابت هر کلمه، معمولا عددی در حدود ۱۰ تا ۴۰ تومان دریافت می‌کنند. حق ترجمه نیز مانند دستمزد ویراستاری، به کیفیت کار، زمان تحویل و سطح محتوا بستگی دارد.

زبان انگلیسی تدریس کنید

این مقاله همچون هزاران محتوای آموزشی دیگر، از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است. در واقع، انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان دوم است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعت، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به‌شمار می‌آید. سالانه میلیون‌ها نفر از مردم دنیا در تلاشند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند، از این رو تقاضای بالایی برای جذب مدرسین این زبان در بازار وجود دارد.

انگلیسی مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های مختلف به‌شمار می‌آید

در حال حاضر سامانه‌های آموزش آنلاین نیز بستر مناسبی برای فعالیت معلمان زبان انگلیسی فراهم کرده‌اند.

نرخ دستمزد معلمان زبان انگلیسی می‌تواند بر اساس تجربه و سطح مهارت آن‌ها متفاوت باشد.

محتوا تولید کنید

شاید تولید محتوا، کاری کسالت‌آور و تکراری به‌نظر برسد؛ اما اگر در مورد موضوعی تسلط داشته و به‌اندازه‌ی کافی مشتاق باشید، نظر متفاوتی خواهید داشت.

بازار تولید محتوا، هنوز اشباع نشده است

باور کنید یا نه، بازار تولید محتوا هنوز اشباع نشده است. همچنان هزاران موضوع بکر و جدید وجود دارد که آن‌چنان که باید در مورد آن پرداخته نشده و در عین حال بازار نیز تشنه‌ی آن است.

کتاب

به‌گفته‌ی هانکه دوسترمات در کتاب وبلاگ بنویسید و موفق شوید:

حتی اگر محتوای وبلاگ شما منحصر به یک موضوع محبوب و شناخته‌شده باشد، هنوز هم می‌توانید نقطه‌ی تمایز منحصر به‌فرد خود را پیدا کنید. شاید خیال کنید که حرف تازه‌ای در این مورد وجود ندارد و هرچه بوده دیگران درباره‌ی آن نوشته‌اند؛ اما این تصور اشتباه است.

روش‌های بسیاری برای سودآور کردن وبلاگ شما وجود دارد. می‌توانید همانند پیشنهادی که در مورد وب‌سایت‌های نقد و بررسی دادیم، به تبلیغ محصولات خود از طریق سیستم همکاری در فروش پرداخته و بابت هر فروش، درصدی را برای خود بردارید؛ یا می‌توانید از طریق درج بنر و رپرتاژ آگهی در صفحات وبلاگ خود، کسب درآمد کنید. گزینه‌ی درآمدساز دیگر، فروش اطلاعات و محتوای مفید به بازدیدکنندگان وبلاگ‌تان است.

چنانچه سوژه و موضوع خوبی را انتخاب کرده و از استراتژی‌های مختلف درآمدزایی برای وبلاگ خود استفاده می‌کنید، امیدوار باشید که درآمد ثانویه‌ی قابل توجهی را نیز به‌دست بیاورید.

کلام آخر:

منتظر نمانید، آستین‌ بالا بزنید و شروع کنید. فرقی نمی‌کند چه‌کاری را انتخاب کنید، هر فعالیتی که اندک استعدادی در آن دارید و به آن علاقمند هستید، می‌تواند حرفه‌ی جانبی خوبی باشد. اگر گوشی هوشمند یا رایانه‌ای دارید که به اینترنت دسترسی دارد، راه درآمدزایی نیز برایتان هموار است. همین امروز می‌توانید دست به‌کار شوید و یک شغل جانبی سودآور برای خودتان دست‌وپا کنید. یادتان نرود که تمام جریانات بزرگ دنیا از قدم‌های کوچک آغاز می‌شوند.





منبع : FASTCOMPANY 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار