کد خبر: ۲۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 29
وزارت خزانه داری آمریکا برای نخستین بار چند آدرس بیت کوین را در لیست تحریم های خود قرار داد. این آدرس ها پس از مجرم شناخته شدن دو هکر ایرانی در خارج کردن چند میلیون دلار از آمریکا اعلام شده و هر فرد، شرکت یا کشوری که با حساب های مورد اشاره تراکنش داشته باشد، توسط آمریکا تحریم خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : فرامرز شاهی سوندی 34 ساله و محمد مهدی شاه منصوری 27 ساله دو هکری هستند که با استفاده از باج افزار «SamSam» به زیرساخت های چندین شهر آمریکا و کانادا در 43 ایالت، از جمله آتلانتا در جورجیا و نیوآرک در نیوجرسی، حمله کرده و با هدف قرار دادن بیش از 200 قربانی (عمدتاً سازمان ها)، در حدود 6 میلیون دلار پول از آمریکا خارج کرده اند.

البته باج افزار سم سم از سال 2015 حملات خود را آغاز کرده و با رمزنگاری کردن کامپیوترهای شهرداری ها و بیمارستان ها، تا چند ده هزار دلار از سازمان های مربوطه طلب کرده است. مبالغ دریافتی نیز به کیف پول بیت کوین هکرها واریز شده و طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، تا کنون بیش از 7000 تراکنش در این راستا انجام گرفته است.

هکر ایرانی

نمونه پیام باج افزار سم سم

به گفته کریگ کارپنتینو، وکیل آمریکایی پرونده، دو هکر ایرانی برای شناسایی اهداف آسیب پذیر تلاش های زیادی کرده اند. البته به اعتقاد کارپنتینو، هدف شاهی و شاه منصوری تنها خارج کردن دلار از آمریکا نبوده و هکرها قصد آسیب رساندن به زیرساخت ها را هم داشته اند.

یکی از بزرگترین حملات هکرهای ایرانی، از کار انداختن برخی از خدمات شهری آتلانتا در ماه مارس 2018 بود که امکان پرداخت قبوض آب و جریمه های رانندگی را از دسترس شهروندان خارج کرد.  البته در این ماجرا خدمات اورژانسی آتلانتا مورد حمله قرار نگرفت اما هزینه های جبران خسارات به 2.6 میلیون دلار رسید.

لازم به ذکر است که خزانه داری آمریکا از ارائه آمار دقیق قربانیان حمله و مبالغ پرداختی امتناع کرده و از افراد و سازمان ها خواسته به هیچ عنوان برای دسترسی دوباره به اطلاعات خود، به باج افزار پول پرداخت نکنند.

گفتنی است در یکی از موارد، بیمارستان هانکوک در ایندیانا برای بازیابی اطلاعات خود 55 هزار دلار به سم سم پرداخت کرده. اداره حمل و نقل کلورادو، دانشگاه کلگریکانادا و چند بیمارستان دیگر در سایر ایالت ها از جمله مهم ترین اهداف دو هکر ایرانی بوده اند.




منبع : تک کرانچ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار