تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 27
دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده، حکم سال 2014 دادگاه کالیفرنیا در دعوای اپل و سامسونگ را لغو کرد.


حامد عسگری-آی‌تابناک: دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده، حکم سال 2014 دادگاه کالیفرنیا در دعوای اپل و سامسونگ را لغو کرد. در این دعوای حقوقی پر سر و صدا دادگاه، شرکت سامسونگ را در مورد اتهام استفادۀ غیرقانونی از طراحی گوشی‌های هوشمند اپل گناهکار شناخته و آن را به پرداخت 119.6 میلیون دلار خسارت ملزم کرده بود.

پیش از این، اپل در دادگاه مدعی شده بود شرکت سامسونگ در سه مورد حق امتیاز انحصاری اپل در طراحی گوشی‌های هوشمند را کپی کرده است. به ادعای اپل، سامسونگ گزینه‌های «دسترسی‌های سریع» (Quick Linksقفلِ لمسی صفحه نمایش را به گونه‌ای که با کشیدن علامت به یک سمت ، باز می‌شود (Slide-To-Unlock) و ویژگیِ «اصلاح خودکار» متن را بدون جلب رضایت اپل که امتیاز رسمی-انحصاری و ثبت شدۀ این موارد را در اختیار داشت، مورد استفاده قرار داده است. مهم‌ترین مورد این دعوا که همان گزینۀ «دسترسی‌های سریع» است، شامل یک ویژگی بر روی سیستم گوشی می‌شود که داده‌هایی از قبیل شماره تلفن و یا آدرس وب سایت را مورد شناسایی قرار می‌دهد و زمانی که کاربر آن‌ها را تایپ می‌کند، این موارد را به لینک‌هایی قابل انتخاب تبدیل می‌کند.

حالا، دادگاه تجدید نظر رأی داده است که فناوری مورد استفادۀ سامسونگ در «دسترسی‌های سریع» به اندازۀ کافی با فناوری اپل تفاوت دارد و در دو مورد دیگر هم، ادعای اپل نامعتبر است.

این حکم باعث شد که شرکت سامسونگ که اعتماد به نفس خود را بازیافته است، واکنش سریعی نشان داده و سخنگوی آن بگوید: «تصمیم امروز یک برد برای گزینۀ مشتری است و رقابت را به جایی که به آن تعلق دارد باز می‌گرداند: در بازار، و نه در دادگاه.» اپل هنوز واکنشی در مقابل این رأی و موضع‌گیری سامسونگ نشان نداده است.

این حکم کمتر از یک ماه پس از آن صادر شده است که شرکت اپل، در یک پروندۀ متفاوت، از دیوان عالی ایالات متحده درخواست کرده بود درخواست جدید نظر شرکت سامسونگ را رد کند. در آن دعوا که اپل موضع برتر را در مقابل سامسونگ در در اختیار دارد، شرکت سامسونگ پذیرفته است تا 548 میلیون دلار برای راضی کردن اپل بپردازد.

منبع: جی اس ام آرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار