کد خبر: ۲۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
پتنت‌های جدید ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهد که نسخه‌های آینده گوشی هوشمند آیفون با رنگ‌های متغیر شبیه به پرچمدار میت 20 به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش آی تابناک : این پتنت که با اسم Surface Finishing توسط اپل به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد که این شرکت چگونه در آینده رنگ آمیزی پوسته شیشه‌ای بدنه آیفون را تغییر خواهد داد. اپل با استفاده از این قابلیت یک افکت رنگین کمانی در قسمت پشتی دستگاه خلق می‌کند که به کمک آن رنگ بدنه آیفون مانند میت 20 در حالات مختلف تغییر می‌کند.

بر گفته منبعی که این خبر را منتشر کرده است، شیار‌های تغییر دهنده رنگ با استفاده از دستگاه CNC به صورت لیزری بر روی بدنه آیفون‌ها هک می‌شود. این شیارها باعث می‌شود تا بدنه دستگاه به شکل متفاوتی نور را جذب کند و در نتیجه باعث تغییر رنگ خواهد شد. اپل بجای استفاده از شیوه مرسوم سندبلاست، از دانه‌های سرامیکی برای ایجاد شیار‌ها استفاده می‌کند تا کنترل بیشتری بر روی تغییر رنگ بدنه گوشی وجود داشته باشد.

تصویری از ثبت اختراع جدید اپل به نام Surface Finishing

استفاده از رنگ‌های متغیر بر روی گوشی‌های هوشمند برای اولین بار به طور گسترده توسط شرکت‌های چینی مانند آنر و هوآوی انجام شد؛ در صورتی که اپل از این نوع طراحی و رنگ آمیزی در آیفون‌های 2019 خود استفاده کند، باید منتظر حواشی بسیاری در مورد این موضوع از طرف رقبای اپل باشیم.

با توجه به فروش ضعیف آیفون‌های جدید XS, XS MAX و XR، امکان ایجاد تغییرات در طراحی آیفون‌های 2019 بسیار زیاد خواهد بود، زیرا اپل برای افزایش مجدد فروش محصولات خانواده آیفون نیاز به یک عامل مشوق و اهرم فشار برای کاربران و طرفداران خود دارد. فروش ضعیف آیفون‌های 2018 باعث شد تا اپل از جایگاه خود به عنوان اولین شرکت ارزشمند جهان سقوط کند؛ این جایگاه در حاضر توسط رقیب قدرتمند و قدیمی اپل یعنی مایکروسافت تصاحب شده است.



منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار