تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
این فرضیه که یک وای فای مطلوب از نظر سرعت شبکه های سلولی را مغلوب خواهد کرد وسوسه کننده به نظر می رسد اما این مساله در بسیاری کشورها صحت ندارد.
به گزارش تابناک؛opensignal اخیرا مطالعه ای را برای مقایسه سرعت این فناوری ها صورت داده و بر اساس آن در ۳۳ کشور واقع در آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه میانگین سرعت وای فای از شبکه های موبایل کمتر است.
سرعت وای فای

سرعت دانلود موبایل (نارنجی)، سرعت دانلود وای فای (آبی)

نکته جالب چشمگیر بودن تفاوت سرعت بین این دو گزینه است، برای مثال در کشورهایی نظیر ایران، استرالیا، اتریش، عمان و جمهوری چک نرخ انتقال داده در شبکه های موبایل به صورت میانگین چندین مگابیت در ثانیه از وای فای سریعتر است.

کشورهای بسیار دیگری وجود دارد که در آنها شبکه سلولی در برابر سرعت وای فای حرفی برای گفتن ندارد. این موارد اغلب مستلزم زیرساخت و پهنای باند خانگی پیشرفته است که در هنک کنگ، کره جنوبی و ایالات متحده به چشم می خورد. با این حال LTE گاهی در سرعت دانلود نیز برتری قبال توجهی دارد و در کشوری مثل لبنان سرعت دانلود داده ها تا ۲۵ مگابیت بر ثانیه از وای فای سریع تر است.

سرعت وای فای

تفاوت سرعت دانلود lte با وای فای (مگابیت در ثانیه)

نتایج این مطالعه باعث شده که OpenSignal به کاربران و شرکت های تولید کننده تجهیزات مخابراتی توصیه کند در پیش فرض های خود مبنی بر اینکه همیشه وای فای گزینه بهتری است، تجدید نظر کنند. شاید این فکر در ابتدای عصر اسمارت فون ها صدق می کرد اما LTE این بازی را عوض کرد. علاوه بر این وای فای هم مشکلات خاصی مثل شلوغی بیش از حد شبکه دارد.

از سوی دیگر با معرفی نسل پنجم شبکه های سلولی و سرعت گیگابیتی آن، توان آنها به وای فای خواهد چربید. هرچند وای فای مزایای خاص خود را برای شبکه های محلی و مکان های با نرخ انتقال محدود دارد اما در آینده شاهد افزایش کاربرانی خواهیم بود که به شبکه های سلولی روی می آورند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار