کد خبر: ۲۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 25
هوآوی هم مانند سامسونگ در تلاش است تا اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا را معرفی کند. براساس تازه‌ترین گزارش این گوشی احتمالا از سری Mate معرفی می‌شود و از پردازنده Kirin 980 قدرت می‌گیرد.

به گزارش آی تابناک : براساس برخی اسناد IP که خبرگزاری AndroidHeadlines توانسته به آن دست پیدا کند، ظاهرا کمپانی هوآوی 4 نام مختلف را برای اولین گوشی هوشمند منعطف خود در نظر دارد. این کمپانی قصد دارد گوشی نامتعارف تاشوی خود را از سری فبلت‌های پرچمدار سری Mate معرفی کند. گفته می‌شود که سازنده چینی مذکور در حال حاضر اسامی Mate F، Mate Flex، Mate Flexi و Mate Fold را برای این محصول خود در نظر گرفته و قصد دارد نام تجاری نهایی را ازمیان این 4 مورد انتخاب کند. هوآوی حالا هر 4 اسم مذکور را به صورت رسمی به ثبت رسانده است اما هنوز هم مشخص نیست که انتخاب اصلی متعلق به گوشی هوشمند منعطفش دقیقا کدام خواهد بود. انتظار می‌رود که این گوشی پیشرفته در فوریه سال آینده معرفی شود و آخرین خبرها درباره نام نهایی‌اش هم تا چند هفته پیش از آن در دسترس قرار گیرد.

همان‌طور که می‌دانید، هوآوی ماه گذشته از گوشی گیمینگ تازه خود به نام Mate 20X در کنار دو پرچمدار دیگر پرده برداشت. پس از آن شایعه شد که گوشی هوشمند منعطف هوآوی از نظر ظاهری شبیه به گوشی گیمینگ Mate 20X خواهد بود و حالا انتشار گزارش پیش رو مبنی بر احتمال عرضه این دستگاه نامتعارف از سری Mate با آن شایعه در یک راستا قرار می‌گیرد. ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی، در خلال برگزاری رویداد محصول ماه گذشته در پاریس اشاره کرد که معرفی Mate 20X در مسیر توسعه و عرضه اولین گوشی هوشمند منعطف و مجهز به پنل نمایش تاشو قدم مهمی برای این سازنده بوده است. همین ادعا باعث شد که آتش شایعه‌ها داغ شود و گزارش‌های متعددی مبنی بر احتمال توسعه گوشی منعطف Mate براساس طراحی این گوشی گیمینگ تازه منتشر شود. گوشی گیمینگ Mate 20X با پنل نمایش 7.2 اینچی یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمندی به شمار می‌رود که تا به حال ساخته شده است. برخی معتقدند که نحوه دست گرفتن و در جیب گذاشتن این گوشی به اندازه دستگاه‌های کوچک‌تر خوب نیست و البته این موارد قربانی ارائه تجربه‌ای بی نظیر از بازی شده است که کاملا منطقی به نظر می‌رسد. برخی هم معتقدند که این گوشی اگر قادر بود از وسط خم شود، می‌توانست در حال حاضر بهترین گوشی دنیا لقب بگیرد.

به جز برنامه نامگذاری که هنوز به وضوح به آن پرداخته نشده است، می‌دانیم که اولین گوشی هوشمند منعطف هوآوی قرار است از شبکه ارتباطی پرسرعت 5G هم پشتیبانی کند اما احتمالا اولین گوشی هوشمند این سازنده نخواهد بود که با چنین امکانی عرضه می‌شود. بخش اصلی و پایه تحقیق و توسعه این پروژه نامتعارف به پایان رسیده و هوآوی هم در حال سپردن گوشی تاشوی منعطف خود به دست اپراتورهای همراه کره جنوبی است. برخی از کارشناسان و منابع آگاه هم معتقد هستند که این غول تکنولوژی محصول جالب توجه و تازه خود را احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2019 معرفی خواهد کرد. نمایشگاه MWC هرسال در فوریه و اوایل ماه مارس در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که گوشی منعطف هوآوی از ماژول Super AMOLED ساخت BOE بهره می‌برد. پنل نمایش آن ظاهرا در حالت بسته تقریبا 5 است و ابعادش در حالت باز به تقریبا 8 اینچ نزدیک خواهد بود. در مقابل باید پنل نمایش Infinity Flex سامسونگ را مثال بزنیم که سامسونگ قرار استGalaxy F خود را به آن مجهز کند و در حالت باز و بسته به ترتیب تقریبا 4.6 و 7.3 اینچ خواهد بود. درباره گوشی منعطف سامسونگ هم گفته می‌شود که ممکن است در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شود؛ هرچند که هیچکدام از این دو محصول خلاقانه هوآوی و سامسونگ حداقل تا نیمه سال 2019 در دسترس کاربران قرار نخواهند گرفت. از طرفی سامسونگ برخلاف هوآوی قصد دارد که گوشی هوشمند منعطف خود را در بازارهای گسترده جهانی عرضه کند و از آن به عنوان ابزاری برای به رخ کشیدن تلاش‌های خلاقانه خود بهره ببرد. هیچکدام از این غول‌های تکنولوژی انتظار فروش بالا و کسب درآمد چشمگیری از این محصولات تازه ندارند؛ چراکه هزینه‌های ساخت آن‌ها بسیار بالاست و به همین خاطر قیمت نهایی‌شان هم بسیار زیاد خواهد بود.

هوآوی سالهاست که در تلاش است گوشی هوشمندی را با پنل نمایش تاشو معرفی کند. ریچارد یو، مدیر عامل این کمپانی، در سال 2017 و پس از معرفی گوشی ZTE Axon M رسما تأیید کرد که این سازنده هم در تلاش است تا گوشی هوشمندی را مجهز به دو پنل نمایش روانه بازار کند. از طرفی به نظر می‌رسد که در همین مسیر نظر خود را دستخوش تغییر کرده و به سمت توسعه گوشی هوشمندی با پنل نمایش منعطف و تاشو نیل کرده است. پس از آنکه مشخص شد سامسونگ در تلاش است تا گوشی هوشمند منعطف خود را در نیمه اول سال 2019 معرفی کند، هوآوی هم به روند توسعه محصول مشابه خودش سرعت بیشتری بخشید اما همچنان به نظر می‌رسد که در رقابت جهانی از سامسونگ شکست بخورد. اصلا شاید همین موضوع باعث شده است هوآوی محصول خود را به عوامل متفاوت دیگری مجهز کند و بدین ترتیب بحث پشتیبانی از 5G و تعبیه پنل نمایش بزرگتر در آن پیش آمده است. گفته می‌شود که بسیاری از اپراتورهای کره جنوبی از دریافت این گوشی متعجب شده و ادعا کرده‌اند که انتظار داشتند پروتوتایپ ابتدایی‌تری را ببینند اما با گوشی پیشرفته و سطح بالایی مواجه شده‌اند.

این حقیقت که اولین گوشی اندرویدی منعطف هوآوی قرار است از سری Mate معرفی شود، به این موضوع اشاره می‌کند که شاهد تعبیه مشخصات فنی سطح بالایی در حد پرچمدار مانند پردازنده Kirin 980 در آن خواهیم بود. از طرفی گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد محصول منعطف خود را از یک خانواده تازه معرفی کند و آن را اینگونه ترویج دهد. هوآوی ظاهرا می‌خواهد ابتدا گوشی منعطف تاشوی خود را از یک خانواده محبوب و مشهور روانه بازار کند و با بازخوردهایی که از آن دریافت می‌کند تصمیم بگیرد که آیا تمایل دارد در ادامه منابع بیشتری را برای تولید خانواده‌ای تازه مخصوص گوشی‌های منعطفش صرف کند یا خیر.

صرف نظر از آنکه کدامیک از این غول‌های تکنولوژی موفق می‌شوند تا اولین گوشی هوشمند منعطف جهان را معرفی کنند، انتظار می‌رود که چنین محصولات و گوشی‌های هوشمندی حداقل در چند سال آینده موفق نشوند با استقبال عمومی کاربران مواجه شوند و به فروش چشمگیری دست یابند. پنل‌های منعطف گوشی‌های همراه همچنان برای تولید واقعی نیازمند تکنولوژی‌های پیشرفته هستند و همین موضوع است که باعث می‌شود قیمت عرضه گوشی‌های منعطف در سطحی بالاتر از متوسط قیمت گوشی‌های بازار باشد. از طرفی بسیاری از سازندگان گوشی‌های همراه به طور جدی در تلاش هستند تا به این مفهوم جان ببخشند و به همین خاطر گوشی‌های منعطف فرصتی طلایی برای باقی ماندن در دنیای موبایل دارند. اطلاعات تکمیلی رسمی درباره اولین گوشی‌های هوشمند منعطف دنیا احتمالا در سه ماهه اول سال 2019 و در خلال برگزاری نمایشگاه‌ MWC منتشر خواهد شد.

 





منبع : androidheadlines 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار