کد خبر: ۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
پردازنده های کلاس لپ تاپ AMD که همان APUهای Ryzen Mobile هستند، با یک مشکل اساسی روبرو هستند که آن هم عدم ارائه بروزرسانی درایور است. برخی از مدل های Ryzen که برای لپ تاپ و الترابوک ها مورد استفاده قرار گرفته اند، با وجود آنکه بیش از 1 سال از عمر آنها می گذرد، اما متاسفانه AMD درایوری را برای بروزرسانی آنها ارائه نکرده است.

به گزارش آی تابناک : درایورهای نرم افزاری و میان افزاری، به منظور بهبود وضعیت و عملکرد در برابر برنامه و بازی های جدید، بهبود در سازگاری با سخت افزارهای جدید، رفع معایب و باگ ها، و... ارائه می گردد. NVIDIA، AMD و Intel همواره در حال ارائه بروزرسانی هایی در سطح درایور ها هستند؛ اما کاربرانی که از نبود درایور جدید در APUهای AMD، خصوصا در لپ تاپ ها شکایت دارند، همواره در حال بیشتر شدن است.

ای ام دی همواره در بخش پرداشگرهای GPU در APUهای خود، موی دماغ Intel شده و IGPUهای اینتل را تحت فشار قرار داده است؛ اما نبود درایور مناسب و بروزرسانی از سوی AMD، چه در بخش نوت بوک و چه در بخش PC، کاربران و خریداران را نگران و ناراحت کرده است. در همین راستا، AMD پس از افزایش شکایات در وب سایت و فروم های سخت افزاری نظیر Reddit، مجبور به پاسخ گویی در این زمینه شده است.

این شرکت اعلام کرده است که عدم ارائه درایور جدید برای APUهای این شرکت، خصوصا مدل های مبتنی بر Ryzen، به دلایلی صورت می پذیرد که بخش از آن به گزینه های OEM یا شرکای تجاری آن باز می گردد؛ APUهای AMD Ryzen، توسط هر OEM، برای یک پلتفرم خاص مورد استفاده قرار گرفته که هر یک مشخصات و مولفه های متخص به خود را دارند. در نتیجه نصب یک درایور برای تمامی آنها، می تواند تجربیات متفاوت و حتی به مراتب ضعیفتری را در اختیار آنها قرار دهد؛ یکی از دلایلی که AMD توپ را به زمین شرکای تجاری خود انداخته است، "فرکانس" است. آنها گاها از فرکانس های متفاوتی استفاده می کنند که می توانند امکان بروزرسانی سراسری را تقریبا غیر ممکن سازد.

نکته نویسنده:

شاید فراموش کرده باشید، اما AMD در گذشته نیز با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کرد؛ اما مشکل گذشته AMD مربوط به بخش PC بوده و کاربرانی که APUهای Ryzen 3 2200G و Ryzen 5 2400G را خریدارای کرده بودند، از ارائه درایور جدید شکایت داشتند. عدم ارائه درایور جدید برای APUهای AMD احتمالا دارای یک علت فنی ناشناخته است و یا عدم امکان پیروی از یک سری مشخصات مرجع برای تمامی OEMها نیز کمی عجیب به نظر می رسد.






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار