کد خبر: ۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
از زمانی که بنتلی به ساخت خودروی شاسی‌بلند تمایل پیدا کرد، مدت زیادی نمی گذرد اما شاسی‌بلند لوکس این خودروساز در بین سرمایه‌داران خارجی بسیار محبوب شده‌ است. خیلی از برندهای معتبر جهان به دنبال ورود به بازار خودروهای شاسی‌بلند هستند در حالی که بیشتر به ساخت سوپراسپرت و یا خودروهای لوکس معروف هستند.

به گزارش تابناک؛بنتایگا با موتور V8 بنزینی را می‌توان یک مدل ایده‌آل دانست که کمی از موتور W12 قدرت کمتری دارد اما توان رقابت آن نیز بسیار بالاست. بنتایگا که از پلتفرم مشترک فولکس واگن (صاحب بنتلی) با نام MLB Evo بهره می‌برد، یک پیروزی دلچسب برای این صنایع خودروسازی بزرگ است. این پلتفرم نشان می‌دهد که برخی از خصوصیات بنتایگا با پورشه کاین، لامبورگینی اوروس‌ و آئودی Q7 / Q8 مشترک خواهند بود.

 Bentayga V8 از یک واحد تولید قدرت 4.0 لیتری با دو توربو شارژ دوقلو و توان خروجی 404 کیلو وات قدرت (542 اسب بخار) و 770 نیوتن‌متر گشتاور 1960 تا 4500 دور در دقیقه، بهره می‌برد. همان ارقام مشابه پورشه Cayenne Turbo. بدین ترتیب، با وجود وزن 2.4 تن، این خودرو شتاب صفر تا صد ۴.۵ ثانیه‌ای دارد. شما دکمه استارت دوست داشتنی را فشار می‌دهید، موتور رسما وارد زندگی شما می‌شود و شما را مجذوب خود خواهد کرد. اگرچه اوروس مشخصات قوی‌تری نسبت به این مدل بنتایگا دارد اما بدون شک رقیب اصلی لامبورگینی اوروس، بنتایگا با موتور ۶ لیتری است.

موتور دارای یک سیستم توقف و شروع مجدد است. هنگامی که در ترافیک دوباره شروع به حرکت می‌کنید، به سختی احساس می‌شود که این موتور دوباره روشن شده است. این موتور همچنین دارای یک سیستمی بوده که نیمی از سیلندرهای موتور را در شرایط خاص برای بازدهی بیشتر، در مدت زمان فقط 20 میلی ثانیه غیر فعال می‌کند. بنتلی ادعا می‌کند که مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی، 11.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و باک 85 لیتری به شما اجازه می‌دهد تا 760 کیلومتر را تنها با یکبار پر کردن آن، طی کنید.

یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF در بنتایگا گنجانده شده که بسیار صاف و ساده کار می‌کند. حالت‌های مختلف درایو می‌تواند تغییرات را متناسب با شرایط شما ایجاد کند. حدود ۶۰ درصد از گشتاور موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در فضای داخلی از لحاظ ظرفیت شما هیچ کم و کاستی نخواهید داشت و فضای فوق‌العده‌ای را بنتلی در اختیار مشتریان پولدار خود قرار داده است. مجموعه وسیعی از آپشن های اضافی برای مشتریان قابل سفارش هستند که از افزایش قطر دیسک‌های ترمز گرفته تا تغییر جنس پدال‌ها را شامل می‌شوند.

بنتلی با بنتایگا ۸ سیلندر و ۳۳۵ هزار دلاری توانست رشد فروش خوبی را تجربه کند و در بازار رقابتی خودروهای لوکس به‌گونه‌ای عمل کند که رولزرویس هم به تولید شاسی‌بلند بفکر کند. مدل هشت سیلندر را می‌توان برای تمامی کسانی که بیشتر بدنبال یک خودرو، با قدرت خوب برای رسیدن به محل بیزینس پر درآمد خود هستند مناسب دانست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار