کد خبر: ۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 15
احتمالاً می دانید پردازنده‌های اینتل با کمبود موجودی و افزایش قیمت مواجه هستند، این غول نیمه هادی بخش قابل توجه ای از ظرفیت تولید خود را به پردازنده‌های نسل نهمی اختصاص داده و همین باعث شده سایر پردازنده‌های 14 نانومتری با کمبود موجودی روبرو شوند.
به گزارش آی تابناک : کمبود موجودی تأثیر مستقیمی بر روی قیمت‌ها گذاشته است اما حالا مدیر عامل ایسوس می‌گوید این مشکل نه تنها کسب و کار آنها را تحت تأثیر قرار داده، بلکه انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها حل شود.

به گفته مدیر عامل ایسوس، کمبود پردازنده‌های ایسوس طی ماه‌های پیش رو ادامه می‌یابد و ممکن است حداقل تا فصل دوم 2019 خبری از بهبود موجودی نباشد. آقای جری شن پنهان نکرد کمبود موجودی پردازنده‌های اینتل، جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده و افزایش رقابت در بازار لپ تاپ اروپا بر کسب و کار آنها و چشم اندازه این کمپانی تأثیر گذاشته است.

تاکنون اینتل تلاش کرده از شدت کمبود موجودی پردازنده‌های خود بکاهد اما همچنان اولویت اصلی این سازنده تولید پردازنده‌های Xeon  و Core است که باعث کمبود موجودی مدل‌های رده معمولی و افزایش قیمت آنها شده است. مدیر عامل ایسوس می‌گوید از آنجایی که اینتل تزریق پردازنده به بخش سرور و گیمینگ را کاهش نداده، کمبود موجودی تأثیر کمی بر بخش گیمینگ PC آنها گذاشته است. البته کاهش عرضه پردازنده‌های اینتل یکی از دلایل افت عملکرد مالی ایسوس است و انتظار نمی‌رود در ماه‌های باقی مانده از سال 2018 تغییر کند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار