کد خبر: ۲۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 15
رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی گفت: به منظور حضور در بازارهای بین المللی نیمه دوم آذرماه شرکت‌های دانش بنیان به کشور آفریقا سفر می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : علی مرتضی‌ بیرنگ‌ رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  قائم مقام معاون علمی در امور بین الملل با اشاره به برنامه‌های توسعه کسب و کار حوزه بین‌الملل در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: چند سالی است که برنامه توسعه کسب و کار بین‌الملل برای معرفی شرکت‌های دانش بنیان در مجامع عمومی مطرح شده است.

رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری با اشاره به عملکرد بخش بین الملل معاونت علمی و فناوری  اظهار کرد: توسعه کسب و کار بین‌الملل از دو سال گذشته به وجود آمده است و شرکت‌های دانش بنیان به منظور برگزاری نشست‌های تجاری و فناوری و آشنایی با مدل‌های جدید کسب و کار به کشورهای خارجی فرستاده می‌شوند.

۱۵ سند بین المللی در حوزه های مختلف علمی به امضا رسیدند

وی با بیان اینکه حدود 2 ماه پیش تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به شرق آفریقا سفر کردند گفت: 46 شرکت دانش بنیان با همراهی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرق آفریقا سفر کردند و در آن سفر 15 سند در حوزه های مختلف علم و فناوری به امضاء رسید.

بیرنگ‌ درباره سفرهای بین‌المللی شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: این هفته هم 35 شرکت دانش بنیان به همراه یکی از معاونان‌ برای برگزاری اجلاس سراسری‌ به کشور قرقیزستان‌ سفر کردند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری با اشاره به سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به آفریقا بیان کرد: نیمه دوم آذر ماه  معاون علمی و فناوری به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در اجلاس سالانه علم و فناوری و به عنوان مهمان ویژه به کشور آفریقا می‌روند.

وی با اشاره به چگونگی حضور شرکت‌های دانش بنیان در این سفر اظهار کرد: فراخوان این نشست تجاری از طریق کانال‌های مختلف دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری  اعلام شده است و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مشخص شده می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

بازار کشورهای آفریقایی بستری مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان

بیرنگ با اشاره به ویژگی شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در سفرهای بین‌المللی گفت: شرکتی که برای حضور در مجامع بین‌المللی انتخاب می‌شود باید آمادگی صادرات را داشته و آنقدر بزرگ شده باشد که بتواند برای حضور در این سفر اعلام آمادگی کند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری درباره چرایی حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازارهای آفریقایی اظهار کرد: کشورهای آفریقایی بستر مناسبی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان هستند و به دلیل آن که استانداردهایی آسان‌تر از کشورهای اروپایی دارند حضور در آنها و به دست گرفتن بازارشان‌ بسیار آسان است.

وی درباره برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  برای حضور شرکت‌ها در کشورهای مختلف گفت: برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در کشورهای همسایه، آفریقایی و شرق آسیا برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام گرفته است و به دنبال محقق کردن این برنامه ها و به دست گرفتن بازار فناوری هستیم.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار