کد خبر: ۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 14
از این پس مشترکین همراه اول می‌توانند مکالمه‌ای با کیفیت صدای HD را تجربه کنند، در صورتی‌که موبایل آنها از این فناوری پشتیبانی کند. آخرین نسل شبکه تلفن همراه (LTE) به امکان تماس صوتی مجهز شده است و در نتیجه مشترکین می‌توانند بر بستر این شبکه مکالمه‌ای با آخرین استانداردهای جهانی داشته باشند.
به گزارش آی تابناک : VoLTE علاوه بر اینکه کیفیت مکالمه را افزایش می‌دهد، امکان استفاده همزمان از صوت و دیتا را برای مشترکینی که در حین مکالمه صوتی از اینترنت استفاده می‌کنند را هم فراهم می‌کند. بنابراین مشترکان می‌توانند بر بستر اینترنت پیغام، عکس، ویدیو و سایر محتواها را دریافت و ارسال کنند.

به گفته همراه اول فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE) یا همان VoLTE یک فناوری نوین است که برای پشتیبانی از مکالمه صوتی در شبکه ۴G یا LTE ضروری است و بدون استفاده از این فناوری نمی‌توان در شبکه‌ نسل چهارم تماس برقرار کرد. چون تماس VoLTE از بستر شبکه‌های ۲G و ۳G نمی‌گذرد.

نحوه برقراری تماس از طریقVoLTE هیچ تفاوتی با تماس عادی نداشته و حتی نیازی به استفاده از دیتای تلفن همراه ندارند. با این حال مشترکان برای استفاده از این فناوری، بایستی سیم کارت مشترک، USIM داشته باشند که اطلاعات دریافت آن در وب سایت همراه اول نوشته شده‌است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار