تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 13
آی گپ یکی از نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی است که برخلاف بسیاری از رقبا به صورت کاملاً مستقل و خصوص فعالیت می‌کند.
به گزارش آی تابناک : روز گذشته محمد رسول کاظمی مدیر پیام رسان آی گپ رسماً اعلام کرد: «این پیام رسان از شرکت روی خط مدیا به شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان واگذار شد. تیم مدیریت جدید از سمت شرکت کیان ایرانیان متعاقبا معرفی و اطلاع رسانی خواهد شد.»

پس از این اتفاق مدیر پیام رسان آی گپ در اظهار نظری به استقلال کامل این پیام‌رسان ایرانی اشاره کرد و اعلام نمود که آی گپ بر خلاف موج گسترده رسانه‌ای نه وام گرفته نه از بسته‌های حمایتی دولتی استفاده نموده و تا ابتدای مهر 97 یک و نیم میلیون کاربر فعال را بدون هیچ تبلیغاتی سرویس دهی کرد.

وی همچنین در رشته توییتی مواردی از سال 94 تاکنون را بیان کرده است:

از سال 94 که شرکت روی خط مدیا وارد عرصه تولید پیام رسان بومی شد سعی کردیم یک محصول کاملا بومی با بهره گیری از اخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید کنیم . روی خط مدیا تنها و اولین شرکتی بود که در ایران اقدام به انتشار تمامی کدهای برنامه نویسی به صورت متن باز کرد و راه را برای گسترش کار متن باز در ایران باز کرد. 

در طول مدت طراحی و پیاده سازی تنها هدف ما ارائه نسخه کاملا بومی و امن یک پلتفرم پیام رسان بود و به این مهم دست یافتیم که برترین پیام رسان از نظر تکتولوژی، ساختار و امنیت در بین پیام رسان های داخلی باشیم .

آی گپ تنها پیام رسان امن و رمزنگاری شده ایرانی بود که تا امروز هیچ حفره امنیتی نداشته و همواره افتخار می کنیم که هیچ اطلاعاتی از کاربران نه به صورت دستوری (قضایی) و نه به صورت حفره های امنیتی فاش نشده است .

روی خط مدیا و آی گپ بر خلاف همه هجمه رسانه ها نه وام گرفت نه حمایت دولتی شد و تا ابتدای مهرماه سال 97 یک و نیم میلیون کاربر فعال را بدون هیچ تبلیغاتی سرویس دهی کرد .

در پایان امید است این پلتفرم و پیام رسان با قدرت به کار خود ادامه دهد و بنده افتخار کنم روزی بنیان گذار این پیام رسان بودم.

در ادامه و با بررسی‌های بیشتر از سوی خبرگزاری فارس محمد رسول کاظمی اعلام کرد:

با ورود دولت و بدنه نظام به جریان پیام رسان ها ادامه کار برای پیام رسان ها به صورت خصوصی امری محال و نشدنی بود پس تصمیم بر آن شد که سرمایه گذارانی وارد این عرصه شوند.

پس از مدتی این سرمایه گذاران با توجه به آورده سرمایه ای زیاد توانستند مالکیت اکثریت این پیام رسان را در اختیار بگیرند. از این رو نیز با توجه به اکثریت سهام آنها تصمیم به تغییر مدیریت گرفتند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار مختار در تعیین مدیر پیام رسان است و این کاملا منطقی است، اظهار امیدواری کرد که مدیرهای جدید بتوانند هر روز آی‌گپ را بهتر از دیروز کنند.

البته باید به این مورد هم اشاره کنیم که پیش از این امضاء تفاهمی بین شرکت مبین‌وان (از همکاران هلدینگ مخابرات در بخش ارائه خدمات ارزش افزوده) گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان صورت گرفته بود. در واقع بر مبنای این تفاهم همکاری قرار است ظرفیت محتوای دیجیتال مبین‌وان در کنار بستر پیام‌رسان آی‌گپ قرار گیرد و به رشد این فضا کمک کند. شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران که از جمله سهامداران شرکت مخابرات ایران در کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین است، از جمله سهامداران شرکت مبین وان کیش به شمار می‌رود.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار