کد خبر: ۲۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 13
هفته گذشته بود که کمپانی تایوانی HTC گزارش مالی مربوط به ماه اکتبر خود را منتشر کرد که نشان میداد این سازنده دوست داشتنی هنوز روندی منفی را طی میکند. حال اچ تی سی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2018 منتشر کرده که نکته های امیدوارکننده ای در آن وجود ندارد و نشان میدهد کمپانی هنوز مسیر درست خود را پیدا نکرده است. در حالی که اچ تی سی سعی کرده هزینه های بخش موبایل را کاهش دهد و با این کار میزان ضرر را کم کند، اما باز هم سازنده تایوانی سالی با شکست را در حال پشت سر گذاشتن است.
به گزارش آی تابناک : درآمد مجموع اچ تی سی در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر، فقط 130.8 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با همین سه ماهه از سال قبل، افت درآمد چشمگیر 400 میلیون دلاری را تجربه کرده است که آماری وحشتناک برای این برند دوست داشتنی محسوب میشود. البته لازم به ذکر است که تاثیر کاهش هزینه های عملیاتی نیز بسیار قابل توجه بوده و از مبلغ 453 میلیون دلار همین سه ماهه سال گذشته به 123 میلیون دلار در آخرین سه ماهه مالی سال جاری تنزل پیدا کرده است. با این حال این استراتژی باعث جلوگیری از زیان دیدن اچ تی سی نشده است و کمپانی مبلغ قابل توجه 84 میلیون دلار در طول سه ماهه ضرر کرده است. میزان ضرر اچ تی سی در سه ماهه دوم سال 2018 برابر با 68.3 میلیون دلار بود بنابراین افزایش ضرر را نیز اچ تی سی تجربه کرده است.

اعداد و ارقام گزارش مالی اچ تی سی کاملا منفی است و روزهای سیاه بخش موبایل این کمپانی را نشان میدهد اما به گفته HTC، کمپانی در حال ادامه توسعه و تحقیقاتی بزرگ در زمینه واقعیت مجازی است و به لطف سرمایه گذاری های خوب شرکت در این تجارت، در هر دو زمینه سخت افزاری و نرم افزاری HTC موقعیت خوبی در این فناوری آینده دار دارد. البته از آنجایی که در هر دوره از گزارشات مالی این شرکت شاهد افزایش زیان های آن هستیم، هنوز مشخص نیست که نتیجه این سرمایه گذاری ها و تحقیقات چه زمانی به کمپانی سودی باز میگرداند. فعالیت اچ تی سی در زمینه تولید گوشی های هوشمند بسیار کم شده اما این کمپانی اخیرا Exodus 1، گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین را معرفی کرد. البته که این دستگاه طرفداران محدود و مخصوص به خود را دارد بنابراین تاثیر مثبتی از آن بر روی گزارش مالی بعدی HTC شاهد نخواهیم بود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار