کد خبر: ۲۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 13
اخیرا مایکروسافت نرم‌افزار کدک ویدئو AV1 برای دستگاه‌های ویندوز 10 را منتشر کرد. که این نرم‌افزار را می‌توانید به‌صورت رایگان از فروشگاه مایکروسافت دریافت کنید.

به گزارش آی تابناک : اکنون افزونه‌ی AV1 Video Codec به‌صورت رایگان در دسترس است و شما می‌توانید آن را بر روی تمامی دستگاه‌های ویندوز 10 از جمله رایانه‌ شخصی، سرفیس هاب دریافت کنید. براساس فهرست فروشگاه مایکروسافت، توصیه می‌شود که افزونه‌ی AV1 Video Codec  را بر روی به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 نصب کنید اما به نظر می‌رسد که شما می‌توانید آن را بر روی به‌روزرسانی آوریل 2018 نیز نصب کنید.

در حال حاضر به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 برای دانلود در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که مایکروسافت آن را دوباره منتشر کند زیرا این شرکت قبلا هم موضوعات گزارش شده را مورد توجه قرار داده است.

این نرم‌افزار افزودنی قرار است تجربه‌ی فیلم‌های کدک را بر روی تمامی دستگاه‌های ویندوز 10 بهبود بخشد اما از آنجایی که در مرحله بتای اولیه می‌باشد، ممکن است شما هنگام پخش ویدئوهای AV1 با مشکلات عملکردی مواجه شوید.

این شرکت هم چنین توضیح می‌دهد که این افزونه در اوایل بتا است و شما ممکن است هنگام پخش ویدئوهای AV1 برخی از مشکلات عملکردی را مشاهده کنید. سازنده‌ی نرم‌افزار هنوز در حال کار بر روی بهبود تجربه در هنگام پخش ویدئوهای AV1 است و به‌روزرسانی‌ها در هفته‌های آتی همراه با پیشرفت‌های بیشتر منتشر خواهد شد.

شرکت چنین توضیح می‌دهد:

فیلم‌های AV1 را روی دستگاه ویندوز 10 خود پخش کنید. این افزونه یک نسخه‌ی بتا از دیکدر نرم‌افزار AV1 است که به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوهایی را پخش کنید که با استفاده از استاندارد کدگذاری ویدئو AV1 توسط اتحادیه توسعه‌دهندگان برای Open Media کدگذاری شده‌اند.

AV1 Video Codec چیست؟

AV Video Codex، همچنین به‌عنوان AOMedia Video 1 شناخته می‌شود و یک فرمت کدگذاری ویدئویی است که برای انتقال ویدئو از طریق اینترنت طراحی شده است. کدک ویدئو AV1 ویژگی تکنیک‌های جدید می‌باشد و این براساس پروژه VP10 برای تکامل تجربه‌های VP9 گوگل است.

اگر این افزونه مایکروسافت را نصب کنید، می‌توانید ویدئوهای بیشتری را بر روی دستگاه خود اجرا کنید. این نرم‌افزار افزودنی تمام ویدئوها را با استفاده از کدک AV1 پشتیبانی می‌کند شما می‌توانید آن‌ها را در مایکروسافت اج، فیلم‌ها‌ی داخلی و دیگر نرم‌افزارهای ویندوز 10 اجرا کنید.

در حال حاضر کدک در فروشگاه مایکروسافت برای دانلود در دسترس می‌باشد و شما می‌توانید با جستجوی (AV1 Video Extension (Beta در فروشگاه مایکروسافت و یا کلیک بر روی اینجا، آن را دانلود کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار