تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 13
اینتل، یکی از اصلی ترین بازیگران حوزه چیپ گوشی های هوشمند از برنامه خود برای شبکه های مخابراتی 5G با مودم جدید XMM 8160 5G خبر داده است.

به گزارش آی تابناک : به نظر می رسد 2019 سال مهمی برای فناوری شبکه های مخابراتی 5G باشد. انتظار می رود این فناوری از نیمه اول سال 2019 آماده استفاده مصرف کنندگان باشد. البته محصول اینتل کمی دیرتر به دستگاه های هوشمند راه پیدا می کند. این مودم قرار است از نیمه دوم سال 2019 به تولید کنندگان عرضه شود و به این ترتیب انتظار می رود اولین دستگاه های مجهز به آن در اوایل سال 2020 معرفی شوند.

اینتل انتظار دارد از مودم جدید در گوشی های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و تجهیزات باند پهن استفاده شود. مودم XMM 8160 امکان دستیابی به سرعت لحظه ای 6 گیگابیت در ثانیه را دارد. این محصول علاوه بر باندهای فرکانسی 5G NR استاندار شده توسط 3GPP (گروه بین المللی مسئول تدوین استانداردها برای شبکه های سلولار)، از شبکه های 4G در کنار 3G و 2G در یک چیپست پشتیبانی می کند.

مودم 5G اینتل

بر اساس گزارش وبسایت ورج اینتل برای به دست گرفتن بازار راه سختی را در پیش دارد. اکنون 18 شرکت تکنولوژیک بزرگ از جمله سامسونگ، نوکیا (HMD)، سونی، شیائومی، اوپو، ویوو، اچ تی سی، ال جی، ایسوس، ZTE، شارپ، فوجیتسو و وان پلاس در حال همکاری با کوالکام هستند. کوالکام در این زمینه مودم X50 5G NR را در سبد محصولات خود دارد. از سوی دیگر هواوی و سامسونگ، هر یک به طور جداگانه در حال کار روی مودم های 5G خود هستند.

اما در این بین موضوع برای اپل متفاوت است. این شرکت اخیراً برای آیفون های 2018 سری XS و XR به استفاده از مودم های اینتل به ویژه مدل XMM 7560 روی آورده و بر اساس گزارش ها به نظر می رسد اپل همچنان با اینتل همراه بماند. انتظار می رود آیفون های سال 2020 از مودم های 5G اینتل بهره مند باشند.

تکنولوژی شبکه های مخابراتی نسل پنجم می تواند صنایع متعددی را متحول کند. 5G می تواند در حوزه های اینترنت اشیا، حمل و نقل هوشمند، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، تولید، دیتا سنترها و البته گوشی های هوشمند تحول اساسی ایجاد کند. ایرانسل هم از حدود یک سال قبل آزمایش شبکه 5G را به معرض نمایش گذاشت و می توان انتظار داشت این فناوری در آینده به کشور ما هم راه خود را باز کند.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار