کد خبر: ۲۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 11
رئیس سازمان فضایی ایران از ایجاد ۴ پارک گردشگری فضایی در مناطق کویری کاشان، دامغان، قشم و کرمان با هدف کشف اسرار خلقت و جذب توریست فضایی خبر داد.
به گزارش آی تابناک : مرتضی براری با اشاره به برنامه های سازمان فضایی ایران برای جذب توریست فضایی با توجه به جاذبه های جغرافیایی کشور که شباهتهایی به منظومه شمسی و اجرام فضایی دارند، گفت: موضوع ایجاد پارک گردشگری فضایی در یک سری از نقاط جغرافیایی کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: این پارک ها در نقاطی مانند تپه مریخی دامغان، دره ستارگان قشم و گندم بریانک کرمان که مورد توجه جامعه فضایی قرار گرفته است طرح ریزی شده و حتی ناسا این مناطق را به عنوان مهمترین نقاطی ثبت کرده که شبیه کره مریخ هستند.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه از ظرفیتهای کشور در این حوزه باید برای جذب توریست فضایی استفاده کرد، افزود: در همین حال راه اندازی پارک توسعه فناوری نجوم در کاشان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

براری با بیان اینکه کشورهای دنیا درحال خلق اقتصاد از ظرفیتهای فضایی خود هستند، ادامه داد: ما نیز تیمی در این جهت راه اندازی کردیم و با جدیت این هدف را پیش می بریم.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به راه اندازی پارک توسعه فناوری نجوم در کاشان گفت: برآوردها نشان می دهد که کاشان در ۶ ماه اول سال، ۴.۵ میلیون توریست جذب می کند و اقتصاد روز این شهر فعال است؛ با توجه به اینکه شب پرستاره ای در کاشان داریم، می توانیم با جذب توریست فضایی، اقتصاد شب این شهر را نیز زنده کنیم.

وی توضیح داد: علاقه مندی مردم به علم نجوم و اکتشافات فضایی کاملا آشکار است و برای مثال هم اکنون پارک گردشگری فضایی در فرانسه از برج ایفل نیز بیشتر بازدید دارد. به همین دلیل کشورهای مختلف با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهایی که دارند به سمت موضوع توریسم فضایی حرکت کرده اند.

براری کشف اسرار خلقت و آشنایی مردم با اکتشافات فضایی، نجوم و اجرام آسمانی در مناطق کویری کشور را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در این زمینه چند پیشنهاد سرمایه گذاری خارجی نیز داشته ایم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ منجم ایرانی در امریکا و اروپا گفت: به دنبال برگزاری کارگاه بین المللی نجوم با هدف جذب این منجمان در کشور و دعوت به همکاری از آنها هستیم.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار