کد خبر: ۲۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 07
چندی پیش خبر مربوط به تولید یک کنسول بازی چینی با نام Subor Z+ را برای شما عزیزان منتشر کردیم. در آن زمان اطلاعات چندانی از مولفه های فنی این محصول در دست نبود؛ اما امروز نه تنها شاهد اطلاعات بیشتر هستیم، بلکه بنچمارکی از آن نیز منتشر شده است. سازنده چینی این کنسول بازی، Zhongshan Subor، تائید کرده است که این محصول یک کنسول هیبریدی بوده و به واقع چیزی مابین یک کامپیوتر و یک کنسول بازی است.

به گزارش آی تابناک : این کنسول چینی دارای سیستم عامل Windows 10 IoT Enterprise بوده که نوع خاصی از ویندوز 10 است. در بخش سخت افزار، یک تراشه SOC تولید شده توسط AMD، با کد رمز Fenghuang/FireFlight است. این تراشه مشابه چیزی است که در کنسول های بازی نسل 8 و 8.5 مورد استفاده قرار گرفته؛ با این تفاوت که از معماری جدید تر ZEN به جای جگوار و در بخش گرافیکی نیز از معماری Vega بهره می برد. این تراشه سفارشی دارای 4 هسته و 8 رشته بوده و به گفته این سازنده چینی، توسعه دهندگان بازی همچنان بر اساس معیار 4 هسته ای به بهینه سازی بازی های مشغول هستند که البته این سخن کاملا درست و تائید شده است.

در بخش مقادیر سخت افزاری در این تراشه، شاهد 24 واحد CU بوده و فرکانس بخش گرافیکی نیز به 1.3 گیگاهرتز می رسد. این در حالی است که در بخش CPU این مقدار برابر با 3.0 گیگاهرتز است. 1 ترابایت حافظه HDD و 128 گیگابایت حافظه SSD نیز برای آن در نظر گرفته شده است. توان گرافیکی کنسول چینی Subor Z+ چیزی مابین RX 570 و GTX 1060 است.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار