کد خبر: ۲۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 07
کمپانی ال جی پس از ماه ها آزمایش، شکست و عدم برآورده کردن تعهدات خود در زمینه تامین نمایشگرهای OLED برای موبایل های آیفون، سرانجام در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرده است.

به گزارش آی تابناک : این شرکت به عنوان تولید کننده‌ی دوم نمایشگر‌های OLED اپل پیشرفت قابل توجهی داشته ولی همچنان در دستیابی به هدف خود که شکستن انحصار سامسونگ در تولید پنل‌های اولد آیفون بوده، موفق نشده است.

در حالی که اپل و ال جی تولید‌های جدید خود را از سر گرفته‌اند، گفته شده که ال جی نمی‌تواند بیش از ۲ میلیون پنل تا پایان سال جاری به اپل تحویل دهد. لازم به ذکر است که برخی از این پنل‌های تولید شده برای تعمیر آیفون‌های کنونی مورد استفاده قرار خواهند کرد.

هدف اولیه‌ی کارشناسان در اپل چیزی دو برابر عدد ذکر شده بود. بنابراین به همین خاطر اپل سهم نمایشگر‌های ال جی را در پیش‌بینی قیمت‌های آتی کاهش داد.

اپل از شهریور ماه مجوز خط تولید E6 را در کارخانه‌ی کره‌ای ها صادر کرد. با این امید که ال جی بتواند تا جایی که امکان دارد بازدهی مناسبی را به ارمغان بیاورد. اما تعداد پنل‌های اولد تولید شده توسط این شرکت آنچنان که باید زیاد نبود.

در واقع، احتمالا به نظر می‌رسد ال جی تنها بتواند برای ۴۰۰،۰۰۰ آیفون پنل‌ اولد تولید کند. عددی که فاصله‌ی زیادی با پیش بینی تولید ۲ میلیونی ماه گذشته دارد. اما احتمالا با حمایت اپل از شرکت کره‌ای، ال جی می‌تواند به زودی روند تولید را سریعتر سازد.

ال جی قصد دارد تا با گام‌های آهسته و پیوسته پیش برود تا بتواند به مرور زمان با رقیب هموطن خود یعنی سامسونگ در تولید پنل‌های اولد رقابت کند. نیاز اپل به ال جی به این خاطر است که این شرکت آمریکایی می‌خواهد جلوی انحصار سامسونگ در تولید پنل‌های اولد و همچنین اعلام قیمت‌های گزاف را از این شرکت بگیرد.

البته تحلیلگران کره‌ای بر این عقیده‌اند که اپل در صورت توفیق در همکاری با ال جی، باید به ازای هر پنل ۹۰ دلار بپردازد که در واقع مشابه قراردادش با سامسونگ خواهد بود. بنابراین به نظر می‌رسد که اپل نهایتا به سود کلانی دست پیدا نخواهد کرد و تنها می‌تواند یک تولید کننده‌ی دیگر برای نمایشگر‌های آیفون خود داشته باشد.




منبع :فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار