کد خبر: ۲۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 04
روز گذشته خبرهایی از احتمال به‌کارگیری نسل سوم از حسگرهای اثر انگشت «التراسونیک» (Ultrasonic) کوالکام در گوشی Galaxy S10 سامسونگ منتشر شد. حالا منابع دیگری این گزارش را تأیید کرده‌اند. ظاهراً دست کم تا پایان نیمه اول 2019 این حسگر به طور انحصاری فقط در گوشی‌های سامسونگ به کار گرفته می‌شود.
به گزارش آی تابناک : بکار گیری حسگر التراسونیک کوالکام در زیر نمایشگر Galaxy S10 از سوی اکانت تویتری Ice Universe تأیید شده که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات محصولات معرفی نشده دارد. بر اساس اطلاعات جدید، حسگر طراحی شده برای استفاده در Galaxy S10 نه تنها سریع‌تر از حسگرهای اپتیکال است، بلکه سطح وسیعی از نمایشگر را پوشش می‌دهد و ممکن است تا 30 درصد سطح نمایشگر Galaxy S10 قادر به تشخیص اثر انگشت باشد.

احتمالاً می دانید حسگرهای تعبیه شده در زیر نمایشگر گوشی‌های فعلی یک عیب بزرگ دارند و آن کوچک بودن آنها است که باعث می‌شود فقط ناحیه بسیار محدودی قادر به تشخیص اثر انگشت باشد. ظاهراً راهکار کوالکام قادر به پوشش حدود 30 درصد سطح نمایشگر است. این اولین بار نیست که درباره حسگر اثر انگشت التراسونیک می‌شنویم، ماه گذشته یک منبع در داخل سامسونگ گفته بود این کمپانی با توجه به دقت بیشتر حسگرهای التراسونیک نسبت به اپتیکال، قصد به‌کارگیری آن را دارد که قمار بزرگی برای این سازنده کره‌ای خواهد بود. حسگر التراسونیک بدون تأثیر پذیری از سایر منابع نوری، یک تصویر سه بعدی از انگشت و به طور مشخص اثر انگشت ایجاد می‌کند.

در صورت صحت گزارش‌های اخیر، ممکن است سامسونگ بتواند با Galaxy S10 تعریف تازه‌ای از حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر به ما ارائه کرد و این فناوری به بلوغ لازم برای استفاده روزمره برسد.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار