کد خبر: ۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 24
شرکت Boston Dynamics شاخه رباتیک گوگل آلفابت به سختی در حال کار و تلاش برای ساخت کارگران آینده است. این شرکت اخیرا جدیدترین نسل از ربات انسان نمای Atlas را مورد آزمایش قرار داده است که نتایج این آزمایش شگفت آور است.

شرکت
Boston Dynamics شاخه رباتیک گوگل آلفابت به سختی در حال کار و تلاش برای ساخت کارگران آینده است. این شرکت اخیرا جدیدترین نسل از ربات انسان نمای Atlas را مورد آزمایش قرار داده است که نتایج این آزمایش شگفت آور است.

این ربات که نمونه نخستین آن در ماه آگوست سال 2015 رونمایی شده بود اکنون میتواند آزادانه و بدون دخالت موثر اقدام به گشت و گذار در اطراف کند و با حفظ تعادل خود در محیط های نه چندان مسطح قدم بردارد.

با قامتی به اندازه 175 سانتی متر و وزن 82 کیلوگرم ربات Atlas اکنون به یک ربات انسان نمای پیشرفته تبدیل شده است که تا حد زیادی شبیه به سازندگان خود است. قابلیت های حرکتی این ربات بی نظیر بوده که یکی از کلیدی ترین جنبه های طراحی آن را به عنوان یک ربات پیشرو انسان نما نشان میدهد.

برای آزمایش میزان توانایی های واقعی این ربات، تیم طراح Boston Dynamics اقدام به انجام آزمایشی فیزیکی برای انجام برخی امور دستی توسط این ربات کرده اند که طی آن Atlas جعبه هایی با وزن مشخص را جا به جا کرده و در مکان های تعریف شده قرار میدهد.

اکنون همه توانایی های خارق العاده این ربات انسان نمای پیشرفته را در ویدئو زیر تماشا کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار