کد خبر: ۲۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 01
به چندین و چند دلیل مختلف Dead or Alive 6 یک بازی مهم است که شدیدا منتظر عرضه آن هستیم. نه تنها به این دلیل که این بازی اولین سری از بازی Dead or Alive در شش سال گذشته است، بلکه از این نظر که این بازی اولین حضور این سری در نسل هشتم نیز به حساب می‌آید. با برگشت این بازی مبارزه‌ای محبوب بسیاری از مردم از بازگشت دوباره این سری هیجان زده هستند که کاملا هم حق دارند. در ادامه مصاحبه‌ای با سازندگان این بازی برایتان آماده کرده‌ام که می‌توانید بخوانید.

به گزارش آی تابناک : بخش زیادی از هیجان مردم برای این بازی نیز به خاطر گیم‌پلی سریع و روان و مبارزات نرم آن است و ما هم قطعا جزو آن دسته از افرادی هستیم که شدیدا در انتظار عرضه این بازی هستیم و دوست داریم هر چه زودتر آن را تجربه کنیم. بدین ترتیب هم ما برخی از داغ‌ترین سوالات خود را نزد یوهی شیمبوری (Yuhei Shimbori) از استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) که کارگردانی و تهیه کنندگی این بازی جذاب را بر عهده دارد، آورده‌ایم که وی پاسخ‌های بسیار جالبی به این سوالات داده است تا ما بیش از پیش با این بازی و سازوکار آن، تغییرات گیم‌پلی و بهبودهای به وجود آمده در بخش‌های مختلف آن نظیر جلوه‌های بصری و گرافیکی و همینطور عملکرد آن روی کنسول‌های میان نسلی نظیر ایکس‌باکس وان ایکس، آشنا شویم و دقیقا بدانیم با چه عنوانی رو به رو خواهیم بود.

ما می‌خواهیم عنوانی بسازیم که حتی عده بیشتری از بازی‌بازان از انجام دادن آن احساس راحتی کنند.

در عنوان Dead or Alive 6 مکانیزم‌های مبارزه در مقایسه با نسخه‌های قبلی این سری بهبود پیدا کرده‌اند. آیا این موضوع به این معنی است که این سری در حال طی کردن مسیر برای تبدیل شدن به یک بازی مبارزه‌ای جدی است؟

بله درست است. درواقع نسخه قبلی این سری (Dead or Alive 5) نیز از یک گیم‌پلی که بازی‌های حرفه‌ای‌تر واقعا دارای آن بودند و از این طریق انجام می‌شدند، تشکیل شده بود. با این حال ما این را هم دیدیم که چنین سیستمی این کار را برای بازی‌بازان جدیدی که برای اولین بار این سری را تجربه می‌کردند نیز سخت می‌کرد تا به این بازی عادت کنند و در این رابطه برخی از بازیکنانی هم وجود داشتند که وارد این بازی می‌شدند ولی سریعا آن را ترک می‌کردند و دیگر آن را بازی نمی‌کردند. ما می‌خواهیم عنوانی بسازیم که حتی عده بیشتری از بازی‌بازان از انجام دادن آن احساس راحتی کنند. بنابراین ما به دنبال ساخت عنوانی هستیم که با بازی‌های ذهنی آن هم بسیار DOA (مخفف Dead or Alive) مانند باشد و هم برای بازی‌بازانی که برای اولین بار آن را می‌بینند و یا بازی می‌کنند، به راحتی از آن لذت ببرند و این بازی عنوانی آشکار برایشان باشد. هدف ما این است که به جای این که این بازی فقط برای اهداف رقابتی باشد، به سطح بالاتری از سرگرمی دست پیدا کنیم.

برخی از بزرگ‌ترین ویژگی‌ها و تغییراتی که بازی‌بازان می‌توانند انتظار داشته باشند در Dead or Alive 6 ببینند، چه چیزهایی هستند؟

هسته اصلی و طرح اولیه این بازی "سرگرمی شدید مبارزه” است و بر اساس این طرح اولیه، دو نکته واقعا به اندازه زیادی تغییر پیدا کرده‌اند. اولین نکته، جلوه‌های بصری است که تبدیل به ترسیمی نزدیک‌تر به واقعیت و واقع‌گرایانه‌تر از Dead or Alive 5 شده است. ما در چالش به تصویر کشیدن کبودی ها، زخم‌ها و خراش‌ها قرار گرفتیم و همینطور کثیف شدن چهره‌ها که در نسخه‌های قبلی این سری از آن اجتناب کرده بودیم. بنابراین بازی‌بازان واقعا می‌توانند المان‌ها ویژگی‌های شدیدتر مبارزات این بازی را احساس کنند. دومین نکته سیستم مبارزه‌ای جدید است که تشکیل شده است از Break Gauge و همینطور Fatal Rush. این ویژگی‌های جدید به بازی‌بازان کمک می‌کند که بدون این که به دنبال قطع امید کردن باشند، به دنبال پیروزی باشند. همینطور بازی‌بازان با تجربه‌تر هم می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های عمیق‌تر که باعث تولد و به وجود آمدن تاکتیک‌های جدید می‌شود، با یکدیگر به مبارزه بپردازند.

آیا فکر می‌کنید که احتمال ناامید شدن طرفداران قدیمی این سری از تغییراتی که در مسیر این فرانچایز به وجود آمده، وجود داشته باشد؟ شما به چنین نگرانی‌هایی چطور واکشن نشان می‌دهید؟

ما به پاسخ دقیقی برای این سوال فکر نکرده‌ایم. طرفدارانی که بر اساس سطح فعلی اطلاعات ناامید شده باشند، باید بسیار خلاق باشند و من فکر نمی‌کنم که بر اساس اطلاعات محدودی که در حال حاضر وجود دارد خوب باشد که جزئیات را به شیوه‌ای منفی متصور شویم و سپس از آن‌ها ناامید شویم. Dead or Alive 6 جنبه‌های مختلف و زیادی دارد و ما اطلاعات را ذره به ذره منتشر می‌کنیم. اگر چه ممکن است در حال حاضر جنبه متفاوتی دیده شده باشد اما من فکر می‌کنم که بازی‌بازان و طرفداران قدیمی این سری قادر باشند که زوایه و جنبه‌ای که دوست دارند را از این بازی ببینند.

آیا برنامه‌ای برای محبوب کردن این بازی در عرصه‌ ورزش‌های الکترونیک (eSports) وجود دارد؟ اگر چنین است، برنامه شما برای تحقق این امر چیست؟

البته که در زمینه ورزش‌های الکترونیک چیزهایی هست که ما به آن‌ها علاقه داریم و در زمانی که در حال ساخت و توسعه این بازی هستیم، این نکته را هم حتما به ذهن خود می‌سپاریم و همیشه در نظر می‌گیریم. اگر چه ما بازی‌های خود را صرفا با هدف ورزش‌های الکترونیک نمی‌سازیم اما نگاه ما به ورزش‌های الکترونیک به عنوان بخشی برای پرورش عنوانی که در حال ساخت و توسعه آن هستیم، می‌باشد.

پس از به نمایش گذاشتن بازی در EVO چیزی که من واقعا و شدیدا باور کردم، این بود که این بازی دارای سیستمی است که بازی‌بازان حرفه‌ای می‌توانند با آن به انجام این بازی بپردازند. واقعا به این باور رسیدم که این بازی عنوانی است که بازای‌بازانی که پیش از این به انجام بازی‌های مبارزه‌ای دیگر می‌پرداختند، می‌توانند به انجام این بازی نیز بپردازند و با آن همراه شوند.

از داستان این بازی انتظار دیدن چه چیزی را می‌توانیم داشته باشیم؟

فعلا در این لحظه نمی‌توانم هیچ جزئیاتی درمورد داستان این بازی در اختیار شما قرار دهم اما این خط داستانی تک نفره‌ای است که شخصیت‌های بسیاری در آن نقشی فعال بر عهده دارند. ما به دنبال بهبود جاهایی هستیم که فهمیدنشان در Dead or Alive 5 سخت بود.

بر اساس چیزهایی که تا به حال از این بازی می‌دانیم، یکی از ویژگی‌هایی که به طور ویژه به چشم می‌آید این است که مبارزان چطور در این بازی در طی مبارزات خود صدمه می‌بینند. آیا می‌شود به ما اجازه دهید که بدانیم این بخش دقیقا چطور کار می‌کند؟

به عنوان یکی از راه‌ها برای "سرگرمی شدید مبارزه” ما سیستمی را به وجود آورده‌ایم که دیدن کثیفی و صدماتی که یک نفر پس از انجام مبارزه‌ای سخت پیدا می‌کند را آسان می‌کند. این ویژگی‌ها ممکن است در آینده تغییر کنند اما در این بازی زمانی که شخصیت‌ها در حال حرکت کردن هستند زمانی که با هم برخورد کنند و یا به زمین بیافتند، کثیف می‌شوند و پس از زدن مهارت ویژه‌ی Break Blow آن‌ها ضربه‌ای بسیار محکم و قدرتمند وارد می‌کنند که باعث ایجاد صدمه جدی می‌شود.

در همین رابطه، آیا این صدمات فقط در چهره ایجاد می‌شوند و یا گیم‌پلی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند؟ 

این کار مبارزات را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد (تاثیری روی گیم‌پلی ایجاد نخواهند کرد).

این که این بازی ششمین نسخه از این سری است که در دست‌تر از نسخه‌های قبلی خود نیز هست، آیا باعث ایجاد مشکل و سختی برای طرفداران قدیمی این سری خواهد شد که در داستان بازی و یا در مبارزات آن، برای آن‌ها ایجاد شود؟

پس از به نمایش گذاشتن بازی در EVO چیزی که من واقعا و شدیدا باور کردم، این بود که این بازی دارای سیستمی است که بازی‌بازان حرفه‌ای می‌توانند با آن به انجام این بازی بپردازند. واقعا به این باور رسیدم که این بازی عنوانی است که بازای‌بازانی که پیش از این به انجام بازی‌های مبارزه‌ای دیگر می‌پرداختند، می‌توانند به انجام این بازی نیز بپردازند و با آن همراه شوند. بازی‌های مبارزه‌ای سه بعدی پیش فرض‌های خاص خود را دارند و با آسان کردن و دانستن این نکته که "این حرکت، حرکتی قوی است”، کاملا به این بازی نیز سرایت کرده و با آن همراه شده است. تجربه این بازی برای بازی‌بازانی که کاملا با این سبک غریبه بودند و برای اولین بار آن را تجربه می‌کردند که اغلب هم به انجام بازی‌های مبارزه‌ای نپرداخته بودند، شبیه به تجربه سایر بازی‌بازان با تجربه‌ای که سال‌های سال به انجام بازی‌های مبارزه‌ای پرداخته بودند بود. کنترل بازی برای افراد تازه کار در این سبک آسان بود. بنابراین من فکر می‌کنم که حتی برای بازی‌بازان جدید هم انجام دادن این بازی ساده‌تر بود.

در مورد اجزاء بخش مولتی پلیر و ویژگی‌های آنلاین این بازی چه اطلاعاتی می‌توانید به ما بدهید؟

نمی‌توانم به جزئیات خاصی در این زمینه اشاره کنم اما مهندسین ما به سختی در حال کار روی این موضوع هستند. لطفا آن‌ها را تشویق کنید.

آیا قابلیت بازی میان پلتفرمی (کراس-پلی پلتفرم) را بین بازیکنان نسخه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در نظر گرفته‌اید؟ این کار فوق العاده خواهد بود‌!

چیزی که از الان بتوانیم قول بدهیم، وجود ندارد اما این یکی از رویاهای من است.

ما برنامه‌ای برای ایجاد تفاوت در نسخه‌های مختلف بازی نداریم. بنابراین تفاوت‌هایی در عملکرد سیستم و اجزای مختلف روی نمایشگری که این بازی به تصویر کشیده می‌شود، وجود دارد. این نتیجه تفاوت در CPU، GPU و سایر اجزا است.

آیا Dead or Alive 6 از ویژگی‌های کنسول میان نسلی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس بهره مند خواهد بود؟ بازی‌بازانی که روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس به تجربه این بازی می‌پردازند، انتظار دیدن چه چیزهایی را باید داشته باشند؟ آیا رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه هم جزئی از برنامه است؟

ما برنامه‌ای برای ایجاد تفاوت در نسخه‌های مختلف بازی نداریم. بنابراین تفاوت‌هایی در عملکرد سیستم و اجزای مختلف روی نمایشگری که این بازی به تصویر کشیده می‌شود، وجود دارد. این نتیجه تفاوت در CPU، GPU و سایر اجزا است.

و نسخه پلی‌استیشن ۴ پروی این بازی از نظر رزولوشن و نرخ فریم چطور خواهد بود؟

ما هنوز در حال اعمال تنظیمات هستیم اما نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه در طول مبارزات را اولویت بندی کرده‌ایم. بلاخره هر چه باشد Dead or Alive 6 یک بازی مبارزه‌ای است.

از نقطه نظر یک توسعه دهنده ایکس‌باکس وان ایکس را چطور می‌بینید؟ با چنین قدرت بیشتری که CPUی این کنسول دارد، مطمئن هستیم که شما می‌توانید کارهای شگفت انگیزی انجام بدهید.

این بازی در بین بازی‌های کنسولی ویژگی‌های بالایی دارد اما وضعیت توسعه و ساخت فعلی ما این است که هنوز ظرفیت‌های آن را به حد اعلاء نرسانده‌ایم. ما انرژی زیادی صرف توسعه Dead or Alive 6 برای ایکس‌باکس وان ایکس کرده‌ایم بنابراین در حال کار با مهندسین مایکروسافت هستیم تا عملکرد این کنسول را به این سیستم بیاوریم.

این بازی روی مدل‌های پایه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ چطور اجرا می‌شود؟ از نظر نرخ فریم و رزولوشن چگونه است؟

در حال حاضر، نیازهای گرافیکی در سطح بالایی به سخت افزار داده می‌شوند، بنابراین این موضوع چالش برانگیزترین مشکل ما است. ما به سختی در حال کار هستیم تا مطمئن شویم بازی به نرمی و با پایداری کافی با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه به اجرا می‌رسد. تیم R&D شرکت ما به سختی در حال کار روی این موضوع است، پس لطفا آن‌ها را تشویق کنید. اگر چه هیچ وقت در نقطه آرامش نیستند اما این افراد کسانی هستند که تکنولوژی شرکت ما را پشتیبانی می‌کنند.

آیا هیچ برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی نینتندو سوییچ دارید؟ اگر خیر، چرا؟

سوییچ سخت افزار بسیار جذابی است. اما چیزی که به دنبال آن است، از هدفی که Dead or Alive 6 دارد متفاوت است. اما ما دوست داریم زمانی که کار ساخت و توسعه این بازی به اتمام رسید، آن را در نظر بگیریم.

نسل بعدی دیر یا زود فرا می‌رسد. از دیدگاه یک توسعه دهنده بزرگ‌ترین انتظار شما از پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس بعدی چیست؟

بله، خب من انتظار دارم که Dead or Alive 6 در بهترین شکل خود باشد و روی کنسول‌های نسل بعدی عملکرد خوبی داشته باشد. و دستیابی به این هدف و تحقق آن واقعا بسیار مهم است تا بینندگان زیادی از آن لذت ببرند، بنابراین من امیدوارم که در این زمینه هم آن‌ها بتوانند کمک کنند. همچنین من امیدوارم که نسل آینده کنسول ها انجام مسابقات میان پلتفرمی را فراهم کنند و به تحقق این امر کمک کنند.

به جز تعداد محدود و انگشت شماری از بازی‌ها که قادر به فروش نسخه‌های بسیار زیادی هستند، بازی‌هایی که در نسل فعلی ساخته می‌شوند، داشتن پرداخت‌های درون برنامه‌ای را لازم می‌دانند تا به سودآوری برسند و برای سازندگان خود صرفه اقتصادی داشته باشند.

نظر شما در مورد جنجال‌های بی پایان و ادامه دار لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای چیست؟

هزینه ساخت و توسعه بازی‌های ویدیویی به طور غیر قابل انکاری در حال زیاد شدن است اما قیمت خودِ بازی‌ها در طی سال‌ها هیچ تغییری پیدا نکرده است. همینطور برای این که به اندازه‌ای که ممکن باشد به تعداد بیشتری مخاطب روی یک بازی دست پیدا کنیم، فروش یک بازی به ازای ۱۱۰ GPB کاربردی نیست و صرفه اقتصادی ندارد. به جز تعداد محدود و انگشت شماری از بازی‌ها که قادر به فروش نسخه‌های بسیار زیادی هستند، بازی‌هایی که در نسل فعلی ساخته می‌شوند، داشتن پرداخت‌های درون برنامه‌ای را لازم می‌دانند تا به سودآوری برسند و برای سازندگان خود صرفه اقتصادی داشته باشند.

چه لوت باکس باشد چه خریدهای درون برنامه‌ای از آیتم‌های مختلف، و یا بازی‌های Pay-to-play و یا پردخت هزینه ماهانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که توسط مردم مختلف در نظر گرفته می‌شود و بازی‌بازان انتخاب این را دارند که گزینه‌ های مختلفی را انتخاب کنند. من فکر می‌کنم که کار ما به عنوان توسعه دهنده این است که برای گزینه‌های مختلفی برای انتخاب برنامه‌های متنوع و مختلفی در نظر بگیریم که عده بیشتری از کاربران را جذب کنیم.




منبع : GAMINGBOLT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار