کد خبر: ۲۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 19
سامسونگ ساعتی پیش نسل جدیدی از تبلت‌های پرچمدار خود در سری گلکسی بوک را به همگان معرفی کرد.

به گزارش آی تابناک : این تبلت‌های جدید که طبق انتظار Galaxy Book2 نام گرفته‌اند نسخه پیشرفته‌تری از تبلت‌های گلکسی بوک است که سال گذشته از سوی سامسونگ معرفی و روانه بازار شده بود.

در ماه اکتبر سال جاری میلادی که 19 روز از آن را پشت سر گذاشته ایم تعداد قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند جدید به بازار معرفی شدند. اما در کنار این گوشی‌های هوشمند شاهد آن بودیم که کمپانی‌های بزرگی نظیر مایکروسافت و گوگل نیز از محصولات جدیدی در حوزه تبلت‌ها رونمایی کردند. پس از معرفی دو تبلت Surface Pro 6 و Pixel Slate از سوی مایکروسافت و گوگل، انتظار داشتیم که محصول مهم دیگری که در این رده عرضه می‌شود نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد پرو کمپانی اپل باشد. اما سامسونگ ساعتی پیش تبلت قدرتمندی با عنوان Galaxy Book2 را به همگان معرفی کرد.

Galaxy-Book2-2.jpg - 42.94 kB

سامسونگ در ماه فوریه سال گذشته میلادی، نسل جدیدی از تبلت‌های پرچمدار خود با عنوانGalaxy Book را معرفی و عرضه کرد تا رقابت جدیدی را با تبلت‌های Surface Pro کمپانی مایکروسافت شکل دهد. اگرچه نسخه اول از تبلت‌های Galaxy Book در دو نسخه 10.6 اینچی و 12 اینچی تولید شدند اما این بار سامسونگ تصمیم گرفته است نسل جدید از این محصولات را تنها با نمایشگر 12 اینچی روانه بازار کند. علاوه بر این، اگرچه در نسل اول از این محصولات با تراشه‌های Core کمپانی اینتل روبرو بودیم؛ اما تبلت‌های Galaxy Book2 قرار است از یکی از بهترین و جدیدترین تراشه‌های کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 850 بهره ببرد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ، تبلت‌های دو در یک و تبدیل پذیر Galaxy Book2، علاوه بر تراشه قدرتمند و هشت هسته‌ای اسنپدراگون 850، دارای یک نمایشگر 12 اینچی Super AMOLED با وضوح 2160 در 1440 پیکسلی است. چهار گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه SSD دیگر ویژگی‌های سخت افزاری و مهم این تبلت را تشکیل می‌دهند.

در بخش طراحی پنل اصلی تفاوت زیادی بین نسل اول و دوم از تبلت‌های Galaxy Book2مشاهده نمی‌شود. با این وجود می‌توان شاهد عریض‌تر شدن نمایشگر بود. در حالی که این روزها دستگاه‌های هوشمندی نظیر تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ ها به نمایشگرهای با حاشیه کم مجهز می‌شوند؛ سامسونگ به دلایلی نامعلوم از این طراحی استفاده نکرده است و شاهد حضور حاشیه‌های قابل توجهی در اطراف نمایشگر این تبلت هستیم. اما در پنل پشتی این تبلت می‌توان تغییرات نسبتاً وسیعی مشاهده کرد. مهم‌ترین این تغییرات اضافه شدن یک صفحه نگه‌دارنده آلومینیومی است که سبب شده است این تبلت شباهت زیادی به Surface Pro 6پیدا کند.

تبلت Galaxy Book2 دارای وزن 790 گرمی است و سیستم عامل ویندوز 10 را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ سیستم صوتی این تبلت توسط کمپانی AKG طراحی شده است و با در اختیار داشتن دو اسپیکر استریو قادر است صدای خروجی مناسبی را تولید نماید. از میان دیگر ویژگی‌های مهم این تبلت می‌توان به تجهیز آن توسط مودم X20 کمپانی کوالکام اشاره کرد که با پشتیبانی از کلاس Cat.18 LTE 5CA و فناوری 4X4 MIMO، قادر است سرعت گیگابیت در هنگام اتصال به شبکه‌های LTE را فراهم آورد.

دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی با وضوح 5 مگاپیکسل، دو پورت USB-C، یک شیار کارت حافظه microSD، جک صوتی 3.5 میلی متری و ارتباط Wi-Fi 802.11ac از دیگر ویژگی‌های این تبلت است. گلکسی بوک 2 قابلیت اتصال و جداشدن از صفحه کلید خود را دارد و صفحه نمایش آن نیز از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی می‌کند. سامسونگ مدعی است که باتری این تبلت قادر است با هر بار شارژ چیزی در حدود 20 ساعت کاربران خود را همراهی کند. همچنین با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، امکان شارژ این تبلت در سرعت‌های بالا امکان پذیر خواهد بود.

تبلت گلکسی بوک 2 قرار است از دوم نوامبر (11 آبان) با قیمت 999 دلار روانه بازارهای جهانی شود. قلم S Pen و صفحه کلید این تبلت قرار است همراه با آن و در یک بسته یکپارچه در اختیار کاربران قرار بگیرد.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار