کد خبر: ۲۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 16
در کنفرانس مکس که هم‌اکنون در شهر لس‌آنجلس در جریان است، ادوبی از ابزارهای جدید خود برای نقاشان و فعالین حوزه‌ی واقعیت‌ افزوده رونمایی کرد.

به گزارش آی تابناک : همانطور که احتمالاً مطلع هستید، ادوبی دیروز رویدادی را در شهر لس آنجلس برگزار کرد که در آن به معرفی  چندین محصول و خدمات جدید پرداخت. این شرکت افزون بر معرفی نسخه‌ی جدید فتوشاپ برای تبلت‌های آیپدو نسخه‌ی جدید برنامه‌ی ویرایشِ ویدیو ادوبی پریمیر راش، از ابزارهای جدیدِ دیگری نیز رونمایی کرد.

در میان ابزارهای جدیدِ معرفی‌شده، نام‌های چون Project Aero که برای خلق تجارب مبتنی بر واقعیت افزوده ساخته‌ شده‌ است و Project Gemini که نقاشی و رسم را برای کاربرانِ آیپد به ارمغان می‌آورد، بیش‌از همه به چشم می‌آیند.

با توجه به این موضوع که ادوبی هنوز از پیشوند Project برای معرفی این ابزارها استفاده کرده، می‌توان متوجه شد که هنوز ساخته‌های جدیدِ این شرکت برای دسترسی عموم آماده نیستند. ادوبی قصد دارد به مرور زمان و با اضافه‌کردنِ ویژگی‌های جدید به این ابزارها، آن‌ها را نیز به مجموعه‌ی نرم‌افزاری CC اضافه کند.

Project Aero

تصویری از عملکرد ابزار مبتنی بر واقعیت افزوده ادوبی موسوم به Project Aero

ورود ادوبی به حوزه‌ی واقعیت افزوده ابداً یک شگفتی محسوب نمی‌شود؛ زیرا سابقه‌ی آن در گذشته نشان داده که اهالی این شرکت همواره با آغوشی باز از فناوری‌های جدید استقبال می‌کنند. حال Project Aero آمده تا به‌واسطه‌ی یکپارچگی با برنامه‌های ادوبی دایمنشن و فتوشاپ، خلق تجاربِ جدید را در محیط واقعیت افزوده آسان‌تر کند.

فعلاً این ابزار در فاز بتای خصوصی قرار داد؛ اما طبق گفته‌ی ادوبی، آن‌ها خود را برای انتشار وسیع این برنامه در سال ۲۰۱۹ میلادی آماده می‌کنند.

دیگر ابزارِ معرفی‌شده در این رویداد، Project Gemini‌ نام دارد که با بهره‌گیری از برخی فناوری‌های مورداستفاده در فتوشاپ، قصد دارد تجربه‌ای مستقل از نقاشی و رسم را برای طراحان روی دستگاه آیپد فراهم بیاورد. افزون بر این، اپلیکیشن یاد‌شده از دیگر ابزارهای رسم این شرکت نظیر فتوشاپ اسکِچ (Photosop Sketch) و ایلِستِریتور دراو (Illustrator Draw) برای انتقال تجربه‌ی کاربری مناسب بهره می‌برد.

خوب است بدانید که پشتیبانی از قلموهای فتوشاپ امکان ضبط تایم‌لپس از دیگر ویژگی‌های است که در این ابزار وجود دارد. نکته‌ی مهم این است که طراح مشهوری چون Kyle T. Webster در پشتِ این پروژه قرار دارد؛ بنابراین طراحان می‌توانند خیالشان را از بابت کیفیت این اپلیکیشن راحت کنند.

Project Gemini

ادوبی در یادداشتی که برای این رویداد نوشته است، عنوان می‌کند:

به‌واسطه‌ی آزمون‌های دقیقی که از طریق هنرمندان با سطوح مهارت متفاوت انجام دادیم، ما درباره‌ی شیوه‌ی کارکرد ابزارها رسم و طراحی تجدیدِنظر کردیم. تمامِ تمرکزِ ما با پروژه‌ی Gemini‌ این است که فرآیند رسم و نقاشی را تسریع کنیم. در این میان، تصویرگران می‌توانند انتظار طبیعی‌ترین قلموها را داشته باشند؛ زیرا تمامی آن‌ها به‌صورت دستی توسط Kyle Webster طراحی شده‌اند. از جمله قلموهای پویا می‌توان به قلموی آب‌رنگ و روغنی اشاره کرد؛ همچنین راه‌های جدید برای گزینش، اعمال ماسک، تبدیل‌سازی و یکپارچگی این فناوری با تیم پژوهش ادوبی را هم در نظر داشته باشید!

Project Gemini

تصویری از اپلیکیشنِ پروژه‌ی Gemini برای دستگاه‌های آیپد

خوشبختانه طراحان می‌توانند به تمامی قلموهای موجود برای فتوشاپ در این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند؛ همچنین جابه‌جایی فایل بین دو برنامه‌ی یاد‌شده نیز امکان‌پذیر است.

درست به‌مانند دیگر پروژه‌هایی که ادوبی در این رویداد معرفی کرد، پروژه‌ی Gemini نیز در فاز بتای خصوصی قرار دارد. فعلاً آیپد‌های اپل تنها مقصد این اپلیکیشن خواهند بود؛ اما براساس گفته‌ی مدیران ادوبی، به‌زودی دیگر پلتفرم‌ها نیز به مقاصد این برنامه اضافه خواهند شد.






منبع : تک کرانچ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار