کد خبر: ۲۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 16
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در صدد هستیم میزان صادرات محصولات نانو را افزایش دهیم، گفت: بنا داریم امسال به میزان ۱۲۰ میلیون دلار صادرات محصولات نانویی داشته باشیم.
به گزارش آی تابناک : دکتر سعید سرکار در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۰ مهمان از کشورهای روسیه، بولیوی، مالزی، اندونزی، عمان، کره جنوبی و عراق از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه حضور هیأت‌های خارجی مبنی بر همکاری‌های هر چه بیشتر با ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بوده است، گفت: حضور این هیأت‌ها، طیفی از همکاری‌ها با جمهوری اسلامی را در حوزه نانو دنبال می‌کند.

راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در بولیوی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به همکاری‌های ایران و بولیوی در حوزه فناوری نانو افزود: طبق تفاهماتی که با این کشور شده، قرار است دوره‌های کارشناسی ارشد در راستای توسعه منابع انسانی بولیوی توسط متخصصان ایرانی برگزار شود. همچنین قرار است آزمایشگاه نانو در این کشور با نظارت ستاد در بولیوی راه‌اندازی شود.

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نانوسیتی عمان

سرکار با اشاره به همکاری‌ با عمان در زمینه نانو تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار است در عمان، شهر فناوری راه‌اندازی شود و به عنوان پلتفرمی برای تولید و صادرات محصولات به کشورهای عربی و آفریقایی فعالیت کند. در نظر داریم یک واحد تولیدی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در شهر فناوری نانو عمان مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در نانوسیتی عمان مستقر شوند، گفت: البته تا سال ۲۰۱۹، ۲۰ شرکت که در حال حاضر تجاری‌سازی آنها آغاز شده، در این نانوسیتی مستقر خواهند شد.

تبادل تکنولوژی با کره جنوبی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: همچنین در طی نمایشگاه به نتیجه رسیدیم که ۱۰ شرکت کره‌ای برای رصد فناوری‌های ایرانی و تبادل تکنولوژی در یازدهمین دوره از نمایشگاه حضور داشته باشند؛ این سال سومی است که کره جنوبی در نمایشگاه نانو حضور دارد و قرار است تفاهمنامه‌هایی که منعقد می‌شود، به زودی به قراردادهایی منجر شود.

آموزش نانو به عراقی‌ها

سرکار با اشاره به همکاری با کشور عراق گفت: قرار است محصولاتی در راستای آموزش به علاقه‌مندان و محققان به عراق صادر کنیم. همچنین آموزش‌هایی به دانش‌آموزان عراقی در حوزه نانو توسط محققان ایرانی ارائه می‌شود.

کاربرد محصولات نانو ایرانی حوزه محیط‌زیست در مالزی

وی با اشاره به تعاملات با هیئت‌های مالزیایی افزود: هیأت مالزیایی در صدد هستند که طبق تفاهماتی، محصولات نانوی ایرانی کاربردی در محیط‌زیست را در کشور خود استفاده کنند که طی نمایشگاه مذاکرات خوبی در این زمینه شده است.

تدوین استانداردهای نانویی با روسیه

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در زمینه همکاری ایرانی‌ها با روسیه گفت: تدوین استانداردهای نانویی در سطح بین‌المللی از جمله اقداماتی است که در نظر داریم با کشور روسیه در یک پروژه مشترک انجام شود.

سرکار با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵ میلیون دلار صادرات محصولات نانو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است، تصریح کرد: بنا داریم امسال این میزان را به ۱۱۰ میلیون دلار برسانیم.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار