کد خبر: ۲۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 14
مایکروسافت اخیرا پروژه بلند پروازانه خود را تحت عنوان پروژه xCloud معرفی کرده تا تحول بزرگی در دنیای استریم کردن بازی‌های ویدیویی به وجود بیاورد. این سرویس به کاربران اجازه استریم کردن بازی‌های AAA و مستقل را به صورت مستقیم روی هر پلتفرمی فراهم می‌کند. در ادامه جزئیات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار خواهم داد.

به گزارش آی تابناک : طی برگزاری یک کنفرانس خبری رسمی توسط مایکروسافت، پروژه xCloud در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد و در فاز تست است اما تست عمومی آن از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد که تاریخ دقیق آن هنوز نامعلوم است. درست مانند گوگل که اخیرا سرویس استریمینگ منحصر به فرد خود را معرفی کرده است، تحقیقات مایکروسافت روی اطمینان حاصل کردن از این است که تاخیر در ورودی بزرگ‌ترین رقیب آن‌ها است. هدف قرار دادن شبکه‌های موبایل 4G و 5G به منظور بازی کردن پورتابل ممکن است غیر ممکن به نظر برسد اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت از اعتماد به نفس لازم برای محقق کردن این هدف به خوبی برخوردار است.

واضح و مشخص است که مایکروسافت بودجه بسیار زیادی صرف منابع مالی پروژه xCloud کرده است و سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده است. در کنار معرفی این پروژه، آن‌ها اعلام کردند که در حال کار روی یک بازی جدید هستند که حول محور کنسول‌های محدود که روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دیده می‌شود، به عنوان حالتی از دموی تکنیکی برای این تکنولوژی جدید طراحی شده است.

xCloud توسط سخت افزار شخصی‌سازی شده تغذیه می‌شود تا بازی‌ها را از سرورهای مایکروسافت برای مشتریان در دسترس قرار دهد و به سمت آن‌ها بفرستد. custom blade میزبانی بخشی از برخی کنسول‌های ایکس‌باکس وان را انجام می‌دهد که سپس روی سیستم ابری Microsoft Azure به اجرا در می‌آیند تا بازی‌ها را برای شما به ارمغان بیاورند و در دسترس شما قرار دهند.

تکنولوژی استریمینگ ابری بازی‌های ویدیویی و ابزار مورد استفاده برای این کار در حال تبدیل شدن به بخش ضروری و مهمی در صنعت بازی‌های ویدیویی هستند که بسیار سریع در حال پیشروی است که نیاز این صنعت برای بازی‌های فیزیکی و سیستم آن‌ها را بیش از پیش کاهش می‌دهد. در حالی که هنوز نیاز به جعبه‌ها، بازی‌ها و کنسول‌های فیزیکی هم برای بازی‌ها و هم برای کنسول‌ها دیده و حس می‌شود، ممکن است که استریم کردن از دید مایکروسافت، آینده صنعت بازی‌های ویدیویی باشد که این صنعت دیر یا زود به سمت آن حرکت خواهد کرد پس باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای دستیابی به این تکنولوژی به انجام برسند. در ادامه می‌توانید تریلر معرفی پروژه xCloud را مشاهده کنید.

منبع : وینفون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار