کد خبر: ۲۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 12
به نظر می‌رسد کاربران به دستیار صوتی‌ هوشمندشان علاقمند باشند، آن‌ هم تا حدی‌ که از آن درخواست ازدواج کنند.

به گزارش آی تابناک : طبق ادعای آمازون، برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ از دستیار صوتی هوشمند این شرکت یعنی «الکسا» درخواست ازدواج داشته‌اند که البته همه‌ی این درخواست‌ها توسط این دستیار صوتی هوشمند رد شده.

این آمار بدون احتساب افراد بسیاریست که درخواست مشابهی از دستیار صوتی گوگل، سیری یا کورتانا داشته‌اند. به نظر می‌رسد حدود ۶۰۰ میلیون نفر از افرادی که به طور پیوسته با دستیا‌ر‌های صوتی هوشمند در ارتباط هستند به شدت تحت تاثیر فیلم Her‌ قرار گرفته باشند. فیلمی که در آن شخصیتی با بازی «واکین فینیکس» به دستیار صوتی هوشمند خود علاقمند می‌شود.

الکسا گارد

الکسا همه‌ی درخواست‌های ازدواج را تا به اینجا رد کرده است. در واقع در صورت ارائه‌ی این درخواست، الکسا در پاسخ می‌گوید:

من و تو در دو دنیای مختلف زندگی می‌کنیم. تو روی زمین هستی و من روی ابر‌ها.

البته همه‌ی افرادی که این سوال را مطرح کردند نسبت به موضوع یاد شده جدی نبودند. بسیاری برای شنیدن جوابی خنده دار این درخواست را مطرح کردند و بسیاری دیگر برای سرگرم شدن. اما به هر ترتیب تاثیر دستیار‌های صوتی هوشمند در زندگی امروز افراد انکار ناپذیر است و بسیاری از افراد با دستیار‌های صوتی‌شان صحبت‌های شخصی زیادی دارند.

البته با اینکه بسیاری از این درخواست‌های ازدواج از روی شوخی بیان شده‌اند، اما نشانگر حجم وسیعی از افراد برای قبول کردن هوش مصنوعی به عنوان دوست و همراه است. همانطور که «جودیث شولویتز» یکی از نویسنده‌های آتلانتیک نوشته، شرکت‌هایی مثل گوگل و آمازون در تلاشند تا حد امکان دستیاران صوتی را هوشمند و قابل باور بسازند اما هرگز نمی‌خواهند دستیار صوتی‌شان وانمود کند که یک انسان واقعیست.



منبع : بیزینس اینسایدر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار