کد خبر: ۱۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 04
لاکهید مارتین طرح اولیه از فضاپیمایی ۱۴ متری ارائه داده که با کمک فناوری های فعلی ناسا می تواند ۴ فضانورد را به سطح ماه ببرد و ماموریتی ۱۴ روزه انجام دهد.
به گزارش آی تابناک : شرکت لاکهید مارتین از یک طرح بلند پروازانه برای لندر عظیم ماه رونمایی کرده است. فضانوردان با کمک این لندر(فضاپیمایی که در سیاره فرود می آید) می توانند به مدت دو هفته در ماه بمانند.

این فضاپیمای یک طبقه ۱۴ متری می تواند  ۴ فضانورد را همراه خود به سطح ماه ببرد. فضانوردان می توانند ۱۴ روز در ماه بماند. 

این وسیله نقلیه فضایی دو برابر ماژول ماهی است که در ماموریت های آپولو به ماه استفاده شد. این ماژول ها  2 فضانورد را برای اقامتی کوتاه و به مدت چند روز به ماه بردند.

به هرحال این طرح با توجه به فناوری های تایید شده، ساخته می شود و سیستم فضاپیمای Orion ناسا در آن به کار می رود. همچنین فضاپیمای مذکور در صورت ساخت از ایستگاه های فضایی Deep Space Gateway ناسا به عنوان مقر اصلی استفاده می کند و فضانوردان را از آنجا به سطح ماه می برد و برمی گرداند.

این طرح از Gateway و فناوری های فعلی ناسا برای ساخت یک لندر قدرتمند و چند منظوره استفاده می کند که به سرعت و با هزینه قابل قبول ساخته می شود.

این فضاپیما پس از سفر به سطح ماه دوباره برای سوختگیری و سرویس بهGatewayبرمی گردد و تا ماموریت بعدی در مدار زمین می ماند.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار