کد خبر: ۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 21
ساعتی پیش شرکت ال جی طی مراسمی قبل از افتتاحیه رسمی MWC در بارسلونا اقدام به رونمایی از جدیدترین هوشمند پرچم دار خود یعنی G5 کرد. این هوشمندی است که ال جی بسیار به آن امید دارد تا در نهایت بتواند رقابتی سخت با گلکسی اس 7 سامسونگ را رقم بزند.

ساعتی پیش شرکت ال جی طی مراسمی قبل از افتتاحیه رسمی
MWC در بارسلونا اقدام به رونمایی از جدیدترین هوشمند پرچم دار خود یعنی G5 کرد. این هوشمندی است که ال جی بسیار به آن امید دارد تا در نهایت بتواند رقابتی سخت با گلکسی اس 7 سامسونگ را رقم بزند.

هوشمند G5 نمایانگر یک تغییر استراتژی بزرگ از سوی ال جی در بازار گوشی های هوشمند است. بعد از موفقیتی که هوشمند G2 کسب کرد این شرکت کره ای چندان با G3 و G4 موفق نبود اما G5 به عنوان جایگزین G4 یک نمونه متفاوت است.

نه تنها این گوشی هوشمند در نهایت مجهز به بدنه فلزی شده است بلکه ال جی همچنین یک طراحی ماژولار را برای آن انتخاب کرده است که برای مثال شما را قادر میسازد تا هوشمند خود را به سادگی تبدیل به یک دوربین دیجیتال کنید. همانگونه که قبلا هم گفته شده بود این هوشمند از یک شیار بسط و گسترش برخوردار است که میتواند از درون آن باتری و سایر اجزا را بیرون کشیده و جایگزین کنید.

رونمایی از G5 ال جی در MWC / بدنه فلزی و باتری قابل تعویض


امروز ال جی تنها دو نمونه از این اجزا را نشان داد:

CAM Plus: این دوربین میتواند از طریق شیار باتری متصل شده و کنترل بهتری را برای DSLR فراهم آورد. دوربین CAM Plus ال جی قادر به فوکوس خودکار، قفل اکسپوژر و مجهز به دکمه های فیزیکی برای بزرگنمایی، ضبط ویدئو و عکاسی است.

Hi-Fi Plus با B&O Play: پخش کننده Hi-Fi قابل حمل با همکاری B&O Player ساخته شده که از صدای 32 بیت 384 کیلوهرتز پشتیبانی میکند. این وسیله نیز میتواند به عنوان یکی از اجزای G5 به کار گرفته شود و البته قابلیت استفاده جداگانه را نیز دارد.



هوشمند ال جی مجهز به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 820 به همراه 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی که با کارت حافظه جانبی قابل ارتقا است ارائه شده. صفحه نمایش آن 5.3 اینچ با وضوح QHD و تراکم پیکسل 554 پیکسل در اینچ است. باتری این هوشمند 2800 میلی آمپر قدرت دارد و سیستم عامل آن اندروید مارشمالو یا نسخه 6 است.

این هوشمند همچنین مجهز به قابلیت Always On بر روی صفحه نمایش است که رصد و دیدن وضعیت اعلانات، زمان و تاریخ و باتری را ساده میکند. این قابلیت در هر ساهت تنها 0.8 درصد از انرژی باتری را مصرف میکند. اینه هوشمند همچنین در قاب پشتی خود دو لنز دوربین دارد که یکی لنز استاندارد 78 درجه و دیگری لنز Wide 135 درجه است. الجی ادعا میکند که این لنز گشاده ترین لنزی است که تا کنون در یک هوشمند به کار گرفته شده است. دوربین جلو از وضوح 8 مگاپیکسل برخوردار است.

از دیگر مشخصات این هوشمند باید به برخورداری از USB Type-C و چیپ NFC اشاره کرد. وزن این گوشی برابر با 159 گرم است و در چهار رنگ نقره ای، تیتان، طلایی و صورتی عرضه میشود. همچنین ال جی امروز از «ابزارهای همراه» جی 5 نیز رونمایی کرد که همچون ماژول ها یا اجزای ترکیبی G5 در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید. برخی از این ابزارها که به گفته ال جی دوستان G5 هستند عبارتند از: 360 CAM، 360 VR، Rolling Bot، Tone Platinum، Smart Controller و H3 by B&O Play.

همه این ابزارها از طریق یک اپلیکیشن که ال جی نام آن را Friend Manager گذاشته است مدیریت میشوند و تنها با G5 کار میکند. به شکل خودکار ابزارهای فوق در اطراف G5 را شناسایی کرده و در سه مرحله به آنها متصل میشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار