کد خبر: ۱۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 02
خودروی پرنده می‌تواند پایانی به چالش گیر کردن در ترافیک جاده‌ها و اتلاف وقت باشد و مسافران را در اسرع وقت به مقصد برساند.

به گزارش آی تابناک : کارشناسان اعلام کرده اند درعرض کمتر یک ماه آینده، اولینخودروی پرنده وارد بازار‌های جهانی می‌شود.

این خودرو در عرض کمتر از یک دقیقه قابلیت حرکت برروی جاده‌ها و دگرگون شدن شکل ظاهری برای تبدیل شدن به ماشین پرنده را دارد، سرعت این هواپیما افزون بر ۱۶۰ کیلومتر درساعت، برای طی کردن مسافتی درحدود ۶۴۰ کیلومتر است و ازماه آینده درآمریکا به فروش خواهد رسید.


این وسیله پرنده با یک موتور الکتریکی هیبریدی، دوصندلی سرنشین برای حرکت در روی زمین و پرواز درآسمان دارد و تولید آن در یکی از شرکت‌های زیر گروه خودروسازی ولوو به نام  Terrafugia صورت گرفته است.

قیمت گذاری خودروی پرنده هنوز انجام نشده است، اما فروش اولیه آن از ماه آینده آغاز می‌شود.

از جمله ابزار‌های جانبی این خودرو وجود دوربین دید پشت، موتور هیبریدی الکتریکی، صندلی‌های پیشرفته، صندوق عقب برای گذاشتن وسایل، کمربند ایمنی و کیسه‌های هوا برای سرنشینان است.

از دیگر قابلیت‌های ماشین پرنده دوربین فوق العاده قدرتمند آن برای افزایش دیدمسافران درزمان پرواز و نیز دارا بودن سیستم چتر نجات است.

خودرو گواهینامه استاندارد خود را از اداره فدرال هوانوردی آمریکا تحت نام هواپیمای سبک ورزشی درسال ۲۰۱۶ کسب کرده است.

دارندگان این خودرو می‌توانند با استفاده از آن به رانندگی درخیابان و اتوبان‌ها درکشور‌های مختلف دنیا بپردازند، اما برای هدایت این خودروی پرنده، داشتن گواهینامه خلبانی ضروری است.

افرادی که به خلبانی با خودروی پرنده می‌پردازند می‌توانند از فرودگاه‌های کوچک برای فرود استفاده کنند.

 بال‌های پیچیده ۶۸۰ کیلوگرمی خودرو پرنده به هدایت کننده اجازه می‌دهد تا ارتفاع ۳ کیلومتری درآسمان اوج بگیرد.


 سرعت خودرو درحالت رانندگی برروی زمین نیز دوبرابر نمونه‌های مشابه است و برای دگرگون شدن به وضعیت پرواز تنها به یک دقیقه زمان نیاز دارد.

 TF-X نام تجاری خودروی پرنده است و کارشناسان درنظر دارند درآینده مدل‌های ۴ سرنشینه آن را که نیاز به خلبان نداشته و هدایت آن به شکل رایانه‌ای انجام می‌گیرد را تولید کنند .


موتور خودرو روی بال‌های آن نصب شده است و بال‌ها می‌توانند وضعیت عمودی و افقی به خود بگیرند. قدرت موتور ۳۰۰ اسب بخار است و شارژباتری‌های آن به وسیله اتصال به ایستگاه‌های شارژ الکتریکی تامین می‌شود.

برای بررسی محدودیت‌های ترافیک هوایی، محدودیت در پرواز بر فراز برخی مناطق ممنوعه و مواردی ازاین دست، خلبان خودروی پرنده می‌تواند از راهنمایی‌های مسئولان برج مراقبت بین مبدا و مقصد استفاده کند.

منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار