کد خبر: ۱۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 28
در این مطلب قصد داریم پرچمداران اپل و سامسونگ، دو کمپانی پیشتاز در زمینه گوشی همراه، را رویروی یکدیگر قرار دهیم تا سرعت عملکردشان را مقایسه کنیم. با ما همراه باشید!

به گزارش آی تابناک : چندی پیش دیدیم که چطور آیفون 10 اس مکس در رقابت بر سر سرعت از آیفون 10 پیشی گرفت. اما بنظرتان پیشرفته‌ترین گوشی اپل در رقابت با بهترین پرچمدار اندرویدی، یعنی سامسونگ گلکسی نوت 9، چطور ظاهر می‌شود؟

طبق نتایج تست سرعتی که توسط SuperSaf  روی این دو گوشی انجام شد، دربارگذاری اپلیکیشن‌‌ها تقریبا عملکرد مشابهی داشتند و تنها نکته‌ای که می‌توان گفت اینکه آیفون 10 اس مکس در بارگیری بازی‌های سنگینی چون Angry Birds 2، Temple Run 2، Dead Trigger 2و  Subway Surfersیک یا دو ثانیه سریعتر از گلکسی نوت 9عمل کرد و بنظر می‌رسد دلیل آن تلاشیست که اپل برای بهینه‌سازی سرعت این گوشی در بارگیری برنامه‌ها کرده است. اگر بخاطر داشته باشید این شرکت هنگام معرفی آیفون سری 10 اس ادعا کرد این گوشی‌ها قادرند برنامه‌ها را تا 30 درصد سریعتر بارگذاری کنند.

در مقایسه سرعت این دو گوشی در زمینه مالتی تسکینگ به طور قطع می‌توان گفت که 10 اس مکس، گلکسی نوت 9 را شکست می‌دهد و این در حالیست که پرچمدار سامسونگ 6 گیگابایت رم دارد و 10 اس مکس تنها 4 گیگابایت و عجیبتر اینکه نوت 9 برنامه‌هایی مانند مدیریت صفحات فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را از حافظه خود آنلود می‌کند در حالیکه 10 اس مکس هیچ برنامه ای را آنلود نمی‌کند!

البته این احتمال هم وجود دارد که نسخه اندروید برنامه‌های مذکور به درستی بهینه سازی نشده  باشند و به همین دلیل نوت 9 چاره‌ای جز آنلود آنها ندارد. با این وجود، نمی‌توان منکر نقش تراشه Bionic A12 آیفون 10 اس مکس در عملکرد منحصر بفردش شد. این تراشه بر مبنای تکنولوژی 7 نانومتری تولید شده و دارای 6.9 میلیارد ترانزیستور است که شامل پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای و پردازنده 6 هسته‌ای است.

 




منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار