کد خبر: ۱۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 21
اپل اخیراً به اولین شرکت 1 تریلیون دلاری در جهان تبدیل شده و ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چطور. موسسه تحقیقاتی Counterpoint دو نمودار دارد که به خلاصه ترین شکل ممکن این موضوع را برای شما توضیح می دهد. همانطور که در عنوان خبر اعلام شد اپل 62 درصد از سود بازار موبایل جهان در سه ماهه دوم سال 2018 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آی تابناک : این میزان 6 میلیارد سود حاصل شده از درآمد 30 میلیارد دلاری آنها است.

سود سه ماهه رقیب اصلی اپل، یعنی سامسونگ در مقایسه با سه ماه اول کم تر شده و 17 درصد از سهم سود بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این میزان حتی از یک سوم درآمد اپل از گوشی هایش نیز کمتر بوده است. در همین حال برندهای چینی نیز جهش خوبی داشته اند. به عنوان مثال سود هواوی و شیائومی در سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

برای کمپانی بزرگی مانند اپل تقریباً بسیار راحت است که حاشیه سود امنی داشته باشد، چرا که همه گوشی هایی که توسط کوپرتینویی ها به فروش میرسد 800 دلار یا بالاتر است. در بخش گوشی های 600 یا 800 دلار اپل و سامسونگ تقریباً سهم یکسانی دارند (41 درصد در مقابل 44 درصد)، البته در نمودار تفاوت 3درصدی آنها خیلی بیشتر به نظر میرسد. عملکرد نه چندان رضایت بخش گوشی های گلکسی S9 سامسونگ باعث شد تا سود اپل مقتدرانه بیشتر از قبل شود.

بخش گوشی های 400 تا 600 دلاری آنجاییست که شرکت های چینی حرفی برای گفتن دارند و جالب اینجاست که بیشتر گوشی های آنها که در این بخش قرار دارند پرچمدار به حساب می آیند. اوپو مشابه با اپل 22 درصد سود بازار این بخش را در اختیار دارد. هواوی نزدیک به سامسونگ حرکت می کند و شیائومی و وان پلاس برای بقا می جنگند.  




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار