کد خبر: ۱۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 17
یک شرکت حمل نقلی در آلمان پس از ۶۰ سال دوباره قطار مجهز به باتری ساخته تا مشکل آلودگی هوا و هزینه های اقتصادی را حل کند.
به گزارش آی تابناک : قطار های دیزلی پر سر و صدا و آلاینده هستند. اما با توجه به آنکه، شبکه ریل های غیر الکتریکی وسیعی وجود دارد، باید جایگزین مناسبی برای آنها یافت.

قطارهای هیدروژنی یک راه حل برای این معضل هستند اما اکنون شرکت حمل ونقل کانادایی بمباردیر دوباره قطار مجهز به باتری را به عنوان راه حلی برای این مشکل عرضه کرده است. این شرکت در برلین قطار هیبریدی-الکتریکی Talent۳ را رونمایی کرده است. این نخستین  بار در ۶۰ سال اخیر است که دوباره قطار مجهز به باتری عرضه می شود.

مایلک فورر مدیر حمل ونقل بمباردیر در آلمان می گوید: حدود ۴۰ درصد شبکه قطار آلمان الکتریکی نیست. درهمین راستا قطار مجهز به باتری بمباردیر یک گزینه جذاب برای مقابله با مشکل آلودگی زیست محیطی و هزینه های اقتصادی است.

این قطار با کمک ۴ میلیون  دلاری دولت آلمان ساخته شده اند و در آنها موتور MITRAC بمباردیر به کار رفته است. قطار مجهز به باتری آخر هفته ها کار می کند. هربار شارژ باتری قطار برای طی ۴۰ کیلومتر کافی است  اما در آینده این مسافت به ۱۰۰کیلومتر خواهد رسید.   علاوه برآن هیچ دودی از حرکت قطار تولید نمی شود و عملکرد آن در حوزه کارآمدی و بازیافت۹۰ درصد بهبود یافته است.

به هرحال آلمان سعی دارد از اتکای خود به قطارهای دیزلی بکاهد. این درحالی است که قطارهای هلند به طور ۱۰۰ درصد از انرژی بادی استفاده می کنند.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار