تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 17
هفتمین نشست شورای مرکزی دوره پنجم سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای، امروز سه ‏شنبه مورخ 20/6/97 با حضور دکتر فیروزآبادی رییس مرکز عالی فضای مجازی و معاونین ایشان، اعضاء این شورا، برخی از اعضای هیات‏ مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای استان تهران، چند تن از روسای ادوار گذشته سازمان برگزار شد.
به گزارش آی تابناک : در این نشست صمیمانه، ابتدا محمدباقر اثنی‏ عشری رییس سازمان، ضمن اظهار خوشحالی از فرصت به وجود آمده برای ارتباط مستقیم نمایندگان صنف با رئیس مرکز ملی فضای مجازی، این نشست را گامی در مسیر تعاملات و همکاری های بیشتر دانستند.
در ادامه این نشست، برخی از اعضای جلسه موضوعات و مشکلات توسعه بازار فناوری اطلاعات را برشمرده و تبیین کردند. توسعه تولید و استفاده از ارزهای دیجیتالی و رفع قوانین مربوط واردات دستگاه‏ های ماینینگ، توجه بیشتر حاکمیت به حوزه فناوری اطلاعات به عنوان نیاز اساسی و پیشران توسعه جامعه، ارتقاء دانش فنی بخش حاکمیتی در خصوص حساسیت و ظرفیت‏های این فناوری، ایجاد طرح‏های اشتغال‏زایی با اتکاء به حوزه فناوری اطلاعات، توجه به ظرفیت‏ ها و شرایط شرکت‏ های قدیمی در کنار توجه به شرکت ‏های نوپا و استارتاپ، بازنگری و تصویب قوانین مربوط به مالکیت معنوی، توجه به توسعه صادرات خدمات و محصولات فناوری اطلاعات، تهیه نقشه‏راه توسعه  فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، تعیین یک متولی واحد و مشخص برای فناوری اطلاعات، روند فزآینده مهاجرت خبرگان و متخصصان این حوزه از کشور، و واگذاری بخشی از فعالیت ‏های شورای عالی انفورماتیک (به طور مشخص، رتبه ‏بندی) به سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای از اهّم موارد مطروحه بودند.
در ادامه آقای فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع نمایندگان فعالان بخش خصوصی کشور، به بیان نظرات خود در خصوص مسائل و نظرات مطروحه پرداختند. ایشان اظهار داشتند تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار سریع است و ما باید متناسب با این تحولات، همواره آمادگی لازم را برای پذیرش و تغییرات احتمالی داشته باشیم. ایشان ضمن تاکید بر این نکته که با توجه به پیچیدگی مسائل جامعه، باید با همت و اراده و عزم راسخ برای پیشبرد اهداف تلاش کرد، اظهار داشتند که در حال حاضر سه حوزه مهم در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح است: نرم ‏افزار، سخت‏ افزار و پلتفرم. ما باید در این حوزه ‏ها، ساختارهای دقیق و منسجمی را ایجاد کرده که با تغییر افراد، دستخوش تغییر نشوند.
آقای فیروزآبادی همچنین با توجه به مسائل مطروحه پیشنهادهایی را به عنوان راهکار مطرح کردند: مشارکت  سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای تدوین اسناد راهبردی فناوری اطلاعات کشور، ادغام شرکت‏ های فعال و تشکیل شرکت ‏های بزرگ‏تر با قدرت عمل بیشتر و همچنین ادغام استارتاپ ‏ها برای ایجاد استارتاپ ‏های قوی‏تر و فعال‏تر، چالاکی و هوشمندی بیشتر بخش خصوصی در انجام فعالیت‏های اقتصادی، ارائه پیشنهادهای تخصصی توسط سازمان نظام صنفی رایان ه‏ای در حوزه رگولاتوری به نهادهای حاکمیتی مرتبط، گسترش و توسعه اندازه بازار توسط بخش خصوصی.
آقای فیروزآبادی با پیشنهاد تشکیل یک اتاق فکر، با حضور نمایندگان وزارت صمت و مرکز ملی فضای مجازی و سازمان نظام صنفی رایان ه‏ای (به عنوان نماینده بخش خصوصی)، به عنوان بستری برای طرح و پیگیری مطالبات و پیشنهادهای بخش خصوصی در حوزه ‏های فوق، موافقت و اعلام آمادگی این مرکز را برای تشکیل آن اعلام کردند.
این نشست با اعلام خبر هماهنگی نهادهای ذیربط برای آزادسازی واردات ماینرها توسط رئیس مرکز ملی فضای مجازی پایان یافت. 




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار