کد خبر: ۱۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 17
فناوری واقعیت ترکیبی در جدیدترین مورد استفاده در پیش‌بینی وضع هوا و نشان دادن اثرات توفند مهیب فلورنس در آمریکا به‌کار گرفته شد.

به گزارش آی تابناک : شبکه‌ی تلویزیونی هواشناسی کانال آب و هوا به‌تازگی در ویدئوی جدیدی که پخش کرد، خطر بالا رفتن سطح آب سیلاب‌های ناشی از توفند فلورنس را به کمک فناوری واقعیت ترکیبی به‌صورت بی‌درنگ نمایش داد؛ پدیده‌ی مهیبی که شروع به تخریب ساحل در بخش‌هایی از ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی کرده است. این تندباد خطرناک دریایی به آرامی در حال حرکت است و پیش‌بینی می‌شود که امواج توفانی مرگبار و همچنین باران‌های سیل‌آسا را به دو ایالت جنوب شرقی ایالت متحده بیاورد. مارشال شپرد، کارشناس هواشناسی هفته‌ی گذشته در گفتگو با خبرگزاری ورج گفت: «این توفند دستورالعملی برای [شکل‌گیری] یک فاجعه‌ی سیلابی است».

مرکز توفند ملی آمریکا (NHC) امواج طوفانی را در هر منطقه‌ای از ارتفاع دو تا بیش از ۱۱ فوت (۳.۳ متر) پیش‌بینی می‌کند. با این حال، تجسم معنی دقیق این اعداد برای افراد نزدیک آب دشوار است. به همین دلیل، مرکز توفند ملی تلاش کرد تا با یک طراحی کارتونی که بالا رفتن سطوح رنگی آب را از روی سر اعضای یک خانواده نشان می‌دهد، به روشن شدن مفهوم ارقام یادشده کمک کند.

NHC Warning of Hurricane Florence

تصویر گرافیکی تاثیرگذاری بیشتری از اعداد یا حتی نقشه‌ها دارد. اما کانال آب و هوا با استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی که سیلاب‌ها را در حال احاطه‌ی کارشناسان هواشناسی نشان می‌دهد، تصویرسازی را یک قدم فراتر برده است. کارشناسان این شبکه در حالی که مشغول توضیح درباره‌ی توفند فلورنس و اثرات مخرب آن بودند، سیل همزمان با وزش شدید باد و غوطه‌ور شدن ماشین‌ها روی سطح آب، از روی سر آن‌ها بالا رفت.

تصویرسازی واقعیت ترکیبی، با همکاری یک شرکت واقعیت افزوده به نام فیوچر گروپ و به‌کارگیری موتور آنریل، پلتفرم محبوب توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی طراحی شد. رن لافرم، گزارشگر خبرگزاری پوینتر، هنگامی که کانال آب و هوا در یک نسخه‌ی نمایشی از گردباد، این فناوری را رونمایی کرد، گفت:

به جای ایجاد جلوه‌های بصری و رندر آن‌ها همانند اکثر فیلم‌ها در مرحله‌ی پس از تولید، موتور آنریل جلوه‌ها را به‌صورت بی‌درنگ خلق می‌کند.

کانال آب و هوا از آن زمان تاکنون برای توضیح استودیویی صاعقه و اکنون به‌منظور تجسم سیلاب‌های توفند فلورنس از واقعیت فراگیر استفاده می‌کند. مایکل پاتس، نائب رئیس بخش طراحی کانال آب و هوا در گفتگویی با ورج گفت:

کاری که ما انجام می‌دهیم، یک کسب‌وکار حفاظتی محسوب می‌شود. آب و هوا پدیده‌ای درونی و فیزیکی است و ما در تلاش هستیم تا آن را به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن بازآفرینی کنیم.

در ادامه می‌توانید ویدئوی مزبور را با زیرنویس فارسی تماشا کنید:




منبع : ورج
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار