تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 09
کارشناسان حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته‌اند که یکی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور که برای جلوگیری از نفوذ بدافزارهاست، اطلاعات شخصی کاربرانش را جمع‌آوری کرده و تحویل چین داده است.

به گزارش آی تابناک : این روزها که بدافزارها و باج‌افزارهای بسیاری در فضای مجازی و محیط اینترنت پخش‌شده و دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه کاربران را آلوده ساخته است، نرم‌افزارهای مختلفی توسط شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری توسعه داده و منتشر شده است تا  کاربران بتوانند از رایانه، موبایل و اطلاعات ذخیره شده خود در آن‌ها به‌خوبی محافظت کرده و درصورت نفوذ بدافزار و موارد مشکوک، آن‌ها را به سرعت شناسایی کرده و به حذف آن‌ها اقدام کنند.

اما اخیرا دانشمندان و متخصصان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که اپلیکیشنی که در فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل به‌منظور شناسایی بدافزارها و جلوگیری از نفوذ آن‌ها وجود داشت، به جمع‌آوری غیرمجاز اطلاعات شخصی کاربران و ارسال آن‌ها به سرورهایی در چین اقدام کرده است.

 این اپلیکیشن که Adware Doctor نام دارد، مدت‌ها به‌عنوان یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های موبایل برای شناسایی بدافزارها و نفوذ مجرمان سایبری در فروشگاه اینترنی اپ استور اپل شناخته می‌شد و توانسته بود طرفداران بسیاری را برای خود جذب کند.

برنامه مذکور علاوه بر شناسایی بدافزارها، هرگونه فعالیت و نفوذ مشکوک از جمله تبلیغات و آگهی‌های مشکوک و آلوده به باج‌افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای را تشخیص داده و از نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های بدست آمده، این اپلیکیشن اطلاعات شخصی ذخیره شده در موبایل و رایانه کاربران را جمع‌آوری کرده و به سرورهایی واقع در چین فرستاده است که این نقض حریم خصوصی خود به تنهایی رسوایی بزرگی برای این برنامه محبوب محسوب خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار