کد خبر: ۱۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 06
مایکروسافت و کورتانا اخیرا پروژه مشترک خود یعنی تعامل دو دستیار هوشمند صوتی کورتانا و آمازون را به‌صورت آزمایشی و محدود در دسترس کاربران آمریکایی قرار داده‌اند. این همکاری که از تابستان سال گذشته آغاز شده و اکنون در مراحل نهایی در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفته و در ادامه راه خود را به دیگر مناطق دنیا باز خواهد کرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نحوه تعامل این دو دستیار هوشمند و کیفیت و جزییات این پروژه مشترک، پس همراه ما بمانید.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت و آمازون دو غول و رقیب دنیای فناوری از تابستان سال گذشته پروژه مشترکی برای تعامل و ادغام دو دستیار هوشمند خود آغاز کرده‌اند. این پروژه مشترک پس از یک سال اکنون به‌صورت آزمایشی در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته است تا با تجربه و آزمایش آنها، در نهایت پروژه به‌صورت رسمی در دسترس کاربران تمام دنیا قرار گیرد.

صدایی ساخته شده در بهشت؟

ما برای انجام بررسی خود یک بلندگوی هوشمند Echo Show شرکت آمازون که به نمایشگری لمسی مجهز است را انتخاب کرده‌ایم تا عملکرد کورتانا در قلب خانه الکسا را مورد ارزیابی قرار دهیم. در نگاه اول با توجه به آزمایشی  بودن پروژه انیمیشن‌های کورتانا در نمایشگر اکو شو چندان رضایت‌بخش نیست، اما آنچه که مسلم است حضور دستیار هوشمند مایکروسافت در سخت‌افزار آمازون پدیده‌ای سورئال و باورنکردنی است.

در طرف مقابل کاربران ویندوز 10 یا صاحبان بلندگوی هوشمند Invoke شرکت هارمن کاردن از تعامل کورتانا با الکسا منفعت بیشتری خواهند برد، چرا که قادر هستند به قابلیت‌ها و توانایی‌های متعدد دستیار صوتی آمازون نظیر امکان خرید از سایت آمازون، ردیابی مرسولات آمازون و … بهره گیرند.

البته باید مجددا یادآوری کنیم که با توجه به پیش نمایش بودن پروژه، هنوز موارد مختلفی نیاز به بهبود دارند و پروژه جای زیادی برای کار دارد. برای مثال هنوز امکان گوش دادن موسیقی بر بستر پلتفرم پاندورا از طریق این پروژه وجود ندارد، اما این موانع مسایلی هستند که در نهایت دو شرکت بر آنها فائق خواهند آمد. هم‌پوشانی فعالیت‌های دو دستیار هوشمند با توجه به پشتیبانی کورتانا از IFTTT در آینده نزدیک مسئله‌ای است که آنها را بیش از پیش نزدیکتر و شبیه‌تر خواهد کرد.

کاربران ویندوز 10 می‌توانند به راحتی بازخوردهای خود نسبت به عملکرد الکسا در ویندوز 10 را از طریق کورتانا ارسال کنند.

برای کاربرانی که از طریق ویندوز 10 تمایل به استفاده از تعامل دو دستیار هوشمند را دارند، شرایط جالب‌تر خواهد بود، چرا که مایکروسافت قابلیت ارسال بازخوردها نسبت به عملکرد الکسا در ویندوز 10 را از طریق کورتانا فراهم آورده است. بدین منظور کافی است تا در تنظیمات ویندوز 10 به مسیر Cortana> Devices > Amazon Alexa Devices > Settings مراجعه کرده و بازخوردهای خود را به تیم توسعه دهنده ارسال کنند.

هنوز مشخص نیست که کاربران چه میزان نسبت به حضور دو دستیار هوشمند در یک دستگاه اقبال نشان خواهند داد، اما در مورد همکاری مایکروسافت و آمازون مسئله مهمی وجود دارد که باید آن را عنوان کنیم. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که در نهایت یک دستیار صوتی قادر است تا ما را از تمامی اپلیکیشن‌ها، گوشی‌ها هوشمند، کامپیوترهای شخصی بی‌نیاز کرده و این دستیار هوشمند پاسخگوی تمامی نیازهای ما خواهد بود. در چنین آینده‌ای شرکتی که دستیار صوتی خود را بیش از رقبا آماده و فراگیر کرده باشد فاتح نبرد نام خواهد گرفت.

اگر آینده اینگونه که برخی از کارشناسان تصور می‌کنند رقم بخورد و رایانش بشر در نهایت در یک پلتفرم واحد صورت گیرد، تلاش مایکروسافت و آمازون اقدامی کاملا هوشمندانه و درست خواهد بود، اقدامی که البته دوران ابتدایی خود را طی می‌کند.

 



منبع : windowscentral 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار