کد خبر: ۱۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 05
در ماه جولای مایکروسافت اعلام کرد که تمام کاربران حاضر در نسخه 7 اسکایپ را به نسخه 8 اسکایپ منتقل خواهد کرد. ابتدا گزارش شده بود که تمام نسخه‌های قدیمی‌تر از 8، از اول ماه سپتامبر از کار خواهند ایستاد. در ادامه مشخص شد که پشتیبانی از اسکایپ نسخه 7 به دلیل درخواست کاربران تمدید شده است.

به گزارش آی تابناک : می‌توان گفت که بسیاری از کاربران نسبت به بازنشستگی اسکایپ کلاسیک و میدان دادن به اسکایپ نسخه 8 واکنش خوبی نشان نداده‌اند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد با انتشار آخرین به‌روزرسانی این وضعیت را تا حدودص بهبود ببخشد. در همین راستا نسخه 8.29 اسکایپ به عنوان یک راه بازگشت به اسکایپ ساده و کلاسیک معرفی شده است. ویژگی‌هایی مانند Highlights، Capture حذف شده‌اند و ناوبری ساده و ویژگی‌های دیگری نیز اضافه شده است.

در ابتدا، تمرکز دوباره به سوی قابلیت‌های اصلی منعطف شده است. ارسال پیام‌ها و برقراری تماس. روش ناوبری جدید به لطف حذف ویژگی‌های نه چندان محبوب نزد کاربران، بسیار ساده‌تر از نسخه قبل شده است. در نسخه موبایل در پایین صفحه سه دکمه وجود دارد که بر روی قابلیت‌های اصلی تمرکز می‌کنند.

نسخه دسکتاپ رابط کاربری مشابهی دارد که گفتگوها، تماس‌ها، مخاطبین و اعلان‌ها به گوشه بالا سمت چپ پنجره اپلیکیشن منتقل شده‌اند. ویژگی‌های مخصوص موبایل مانند Highlight‌های مشابه با اسنپ چت حذف شده‌اند اما با این حال قابلیت دانلود هایلایت‌های پست شده تا تاریخ 30 سپتامبر وجود دارد.

مایکروسافت همچنین پی برده است که قسمت مخاطبین توسط بسیاری از کاربران استفاده نمی‌شود اما برای کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند نقشی حیاتی دارد. در هر صورت، قسمت مخاطبین اسکایپ حالا بسیار ساده‌تر از قبل قابل دسترسی است.

آخرین تغییرات اعمال شده در این به‌روزرسانی مربوط به ظاهر آن هستند. با توجه به آن، حالت آبی کلاسیک اسکایپ دوباره اضافه شده است که تغییرات کوچکی مانند کنتراست تصویر و بهبود خوانایی در آن اعمال شده است. همچنین بازه رنگی افکت Gradient یا شیب رنگی کمی کاهش یافته است. ویژگی‌هایی مانند اعلان‌های موج دار حذف شده‌اند.

تیم سازنده اسکایپ به این نتیجه رسیده‌اند که تغییرات ظاهری اعمال شده در به‌روزرسانی‌های گذشته توسط کاربران مورد قبول واقع نشده‌اند. به همین دلیل است که به طراحی قدیمی خود با تاکید بر "سادگی آشنا” بازگشته‌اند.

تغییرات اعلام شده می‌تواند در نسخه 8.29 اسکایپ مشاهده شود. این به‌روزرسانی برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شده است. شما می‌توانید بازخوردهای خود در این زمینه و تغییراتی که دوست دارید در آینده ببینید را در اینجا اعلام کنید.



منبع : neowin 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار