کد خبر: ۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 01
استارت آپی موفق به طراحی سامانه شده است که در آن می‌توانید اطلاعات دقیق درباره آب و هوای زمین کشاورزی خود را به دست آورید.
به گزارش آی تابناک : اختراعات مخترعان در شرکت‌های دانش بنیان و همچنین طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

به تازگی یکی از استارتاپ‌ها سامانه‌ای را طراحی کرده است که به کمک کشاورزان می‌آید و به آنان یاری می‌رساند تا بتوانند محصولاتی بهتر و با رشد اقتصادی بالا تری داشته باشند

این سامانه، پیش بینی دقیق آب و هوای ایران و اقلیم محل زمین کشاورزی را به افراد نشان می‌دهد و در راستای کاهش خطر و جلوگیری از پدیده‌های مخرب جوی مانند باران، هجوم آفات و حشرات، خشکسالی و غیره  به کشاورزان کمک می‌کند.

سامانه‌ای که هزینه‌های اضافی کشاورزان را کاهش می‌دهد
همچنین در این سامانه می‌توان اطلاعات دقیقه هواشناسی را دریافت کرد و نه تنها در راه حفاظت از محصولات قدم برداشت بلکه به کمک همین اطلاعات از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات و هزینه‌های اضافی هم جلوگیری کرد.

این سامانه در تمام نقاط کشور فعالیت می‌کند و بسیاری از کشاورزان به کمک این آن توانسته‌اند به سود بیشتر و همچنین محصولاتی بهتر دست پیدا کند.

در این سامانه استارت آپی می‌توان پیش‌بینی هفتگی روزانه یا ماهانه از آب و هوای منطقه را داشت و به الگوی کشت مناسب با اقلیم محل زراعت دست پیدا کرد؛ برخی از کشاورزان هم برای به دست آوردن تقویم زراعی سالانه از این نرم افزار استفاده می‌کنند.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار