کد خبر: ۱۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 27
در ماه جوئن سال 2015، مایکروسافت نرم افزارهای آفیس را برای گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد. این تصمیم مایکروسافت، نشان بر به پایان رسیدن جاه طلبی‌های مایکروسافت در زمینه‌ی موبایل و گوشی‌های خود مایکروسافت بود. یک ماه بعد از آن، مایکروسافت نیز اعلام کرد که به زودی از مالکیت گوشی‌های نوکیا نیز کنار خواهد کشید و همین اتفاق نیز افتاد.
به گزارش آی تابناک : تقریبا سه سال است که نرم افزارهای کاربردی این شرکت برای اندروید عرضه شده است و تا الان در گوشی‌های اندرویدی، این نرم افزارها 500 میلیون بار نصب شده‌اند. مایکروسافت ورد در ماه می 2018 این رقم را رد کرد و امروز پاورپوینت و اکسل نیز وارد دسته بندی 500 Million+ شدند.

این نرم افزارها در بسیاری از گوشی‌ها از پیش نصب شده‌اند، ولیبا نگاه به امتیاز 4.5 از 5 آن‌ها در گوگل پلی می‌توان گفت که بسیاری از کاربران از استفاده از نرم افزارهای کاربردی مایکروسافت راضی هستند.

مایکروسافت دیگر پلتفرم موبایلی از خودش ندارد و دستیابی به چنین ارقامی نشان دهنده‌ی موفقیت مایکروسافت در سیاست جدیدش است. مایکروسافت در سیاست جدیدش توانسته است نرم افزارها و خدماتش را به پلتفرم‌های اندروید و گوگل اضافه کند و در این کارش موفق بوده است، این کار بر عکس همان چیزی است که دیگر شرکت‌ها 20 سال پیش انجام داده بودند. تا سه سال پیش معلوم نبود که مایکروسافت با نرم افزارهای انحصاری‌اش ویندوز موبایل را سر پا نگه خواهد داشت یا نه، ولی حال می‌توان گفت تصمیم مایکروسافت به پایان دادن انحصار این نرم افزارها، تصمیم عاقلانه‌ای بوده است و بهتر است که نیازهای کاربرانش را در هر پلتفرمی بر طرف کند.




منبع : MSPU
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار