کد خبر: ۱۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 26
مسئله ای که این روزها خبر ساز شده است، احتمال استفاده کامپیوترهای همراه و هیبریدی Microsoft Surface Go از تراشه های ARM است. همانطور که در گذشته نیز بدان اشاره شده بود، کوالکام با همکاری سازندگان لپ تاپ، امکان استفاده از تراشه های (SOC) نظیر Snapdragon 835 را برای نوت بوک های هیبریدی و نت بوک ها، فراهم نمود. در همین راستا کوالکام با تکیه بر خنک کننده های بهبود یافته در نوت بوک، فرکانس CPUهای خود را افزایش داده و مهمترین مزیت این کامپیوترها را می توان در افزایش عمر باتری جستجو کرد.
به گزارش آی تابناک : همانطور که گفته شد، مسئله استفاده از دست کم یک کانفیگ از کامپیوترهای Surface Go از پردازنده ARM، تا حدودی بین اینتل و مایکروسافت را متشنج کرده بود. مایکروسافت پیشنهاد داده بود تا در یک پیکربندی، به جای استفاده از پردازنده های متوسط Pentium Gold، از یک محصول ARM نظیر Snapdragon 835 استفاده نماید. پس از تحقیق های فراوان، روشن شده است که یک پردازنده ARM حتی در پایین ترین پیکربندی سورفیس گو با قیمت 400 دلار نیز با عملکرد پایین خود، جوابگو نخواهد بود.

پردازنده Snapdragon 850 با افزایش کارایی تا 25 درصد به نسبت Snapdragon 835 خودنمایی کرده است؛ این احتمال وجود دارد که در این صورت کارایی Snapdragon 850 بتواند تا حدودی به پردازنده های Pentium Gold نزدیک شده و رقابت را در این سطح افزایش دهد. اما Pentium Gold ها نیز که زمان زیادی از ورود آنها نمی گذرد، مدل های توانمندی با معماری مدرن هستند. این تنش سطحی مابین مایکروسافت و اینتل نیز با بررسی های بیشتر مایکروسافت بر روی عملکرد SOC های اسنپ دراگون بر سورفیس گو ها، پایان یافت. ظاهرا اینتل دلایل قانع کننده ای را ارائه داده است؛ شایان ذکر است که مایکروسافت از پردازنده های ARM در سیستم عامل های ویندوز 10 به خوبی پشتیبانی می کند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار