کد خبر: ۱۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 25
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: باید قبول کنیم که ایران همانند کشور‌های پیشرفته نیست و زیرساخت‌های دانشگاهی هم نمی‌تواند همانند آن‌ها باشد.
به گزارش آی تابناک : امکانات کافی و مناسب است که از جوانان کشور نخبه می‌سازد و سبب شکوفایی استعداد آنان می‌شود؛ اما در شرایط فعلی  امکانات و زیرساخت‌های مناسبی حتی در بهترین دانشگاه‌های ایران هم دیده نمی‌شود و به گفته دانشجویان زیرساخت ها و تجهیزاتی که در دانشگاه ها وجود دارد متعلق به ده ها سال پیش است که امروز اکثر آنان از رده خارج شده اند و توان کار کردن با آن‌ها وجود ندارد؛ با این حال  دانشجویان  ایرانی توانسته اند به کمک همین دستگاه های قدیمی و تجهیزات کوچک هم دست به کارهایی بزرگ بزنند و محصولات ایرانی با کیفیت را خلق کنند اما همه  می‌دانیم که در این شرایط روند رشد و پیشرفت کشور کند خواهد شد در شرایطی که مسئولان باید به فکر چاره‌ای باشند تا دانشگاه‌ها را از این بحران خارج کنند می‌گویند دانشجویان باید با این شرایط کنار بیایند و وضعیت کشور را درک کنند.

سورنا ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان در واکنش به صحبت برخی از دانشجویان نخبه مبنی‌بر نبود زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه‌های کشور گفت:موضوع  مهم این است که بدانیم  تنها نباید به زیرساخت‌های دانشگاهی توجه کرد  بلکه در کنار این زیر ساخت‌ها نهادهای دیگری هم وجود دارند و تمام این موارد در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند.

دانشجویان توقعات خود را متناسب با شرایط ایران در نظر بگیرند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت راه اندازی کسب‌وکارهای نوپا  ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی در کنار دانشگاه ها به وجود آمده اند که فعالیت خود را در دانشگاه ها شکل داده و ان را استمرار بخشیده اند. 

ستاری در پاسخ به این سوال که چرا ظرفیت‌های دانشگاهی مانند دانشگاه شریف که یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران  پایین است، اظهار کرد: باید توجه کنیم که تنها دانشگاه شریف در کشور وجود ندارد و دانشگاه‌های دیگری هم در کشور وجود دارند که هر کدام از آن‌ها  ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی بسیار بالاتر و بهتر نسبت به دانشگاه شریف دارند.

وی با تأکید بر اینکه ایران  همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان چون سوئیس نیست، گفت: باید این را قبول کنیم که ایران همانند سوئیس نیست و البته  دانشجویان هم باید شرایط ایران را در نظر بگیرند و توقعات خود را متناسب با اوضاع موجود تنظیم کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان  با تاکید بر اینکه دانشجویان باید ایده‌های خود را در کشور پیاده‌سازی کنند، اظهار کرد:  این دانشجویان هستند که سبب پیشرفت کشور می‌شوند و توجه به زیرساخت‌ها و رشد کشور یک موضوع دوطرفه است.

ستاری تصریح کرد: نه ما قرار است امکانات کشورهای دیگر  را در اختیار دانشجویان قرار دهیم و نه آنها قرار است کاری در حد و اندازه کشورهای پیشرفته را انجام دهند؛ بلکه خود دانشجویان باید در کشور کار کنند و کشور را توسعه دهند و باعث پیشرفت شوند.



منبع : باشگه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار