کد خبر: ۱۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 August 23
در روزهای اخیر، انویدیا سری جدید کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 را با تکیه بر فناوری قدرتمند RTX معرفی کرد. برای نخستین بار در جهان، انویدیا از ترکیب 3 گونه متفاوت هسته ای استفاده کرده است. در همین راستا AMD که بازی را با کارت گرافیک های Vega باخته می دید، به این مسئله واکنش نشان داده و به طرفداران خود وعده داده است که به زودی شاهد نسل آتی کارت گرافیک های گیمینگ AMD خواهیم بود.
به گزارش آی تابناک : طبق گفته های پیشین، قرار بر این بود که AMD نسل جدید کارت گرافیک های وگا را در اوایل سال 2019 راهی بازار سازد. اما با توجه به رونمایی رقیب سبز رنگ خود، تصمیم گرفته است تا آنها را زودتر از موعد، و در ماه دسامبر سال 2018 معرفی نماید. تراشه های جدید این شرکت بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری، با سیلیکون های پرچمدار Rome و Vega 20 معرفی خواهند شد. به واقع AMD اعلام کرده است که در وهله نخست، تراشه های 7 نانومتری را تنها برای سیلیکون های Rome و Vega 20 استفاده خواهد کرد.

تراشه Vega 20 بر اساس معماری 7 نانومتری، از 4 پشته HBM2 پشتیبانی می کند. با توجه به تجربه های پیشین، شاید بهتر بود که AMD هم از تراشه های GDDR6 استفاده نماید تا روند تولید، حذف مشکلات و قیمت پایین تر را به کارت گرافیک های خود بیاورد. این کارت گرافیک ها از حداکثر 32 گیگابایت حافظه VRM بهره می برند. این شرکت به تازگی کارت گرافیک جدید Radeon Pro را رونمایی کرده است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار