کد خبر: ۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 17
شرکت اینتل با معرفی یک فناوری جدید به نام Curie می خواهد تصور کنونی ما از تماشای مسابقات ورزشی را به کلی تغییر دهد.
تراشه کوچک اینتل دنیای ورزش را متحول می‌کند
با وجود دوربین های متعددی که امروزه رویدادهای ورزشی مختلف را تحت پوشش خود قرار می دهند، اما هنوز موقع تماشای مسابقات ورزشی، آمار و اطلاعات زیادی وجود دارند که از دید تماشاگران پنهان می مانند.

به عنوان مثال، بارها پیش آمده است که ما حین تماشای یک مسابقه فوتبال متوجه نمی شویم که آیا توپ از خط دروازه عبور کرده است یا نه؛ یا اینکه چه کسی پاس گل را داد چون یک بازیکن دیگر زاویه دوربین را کور کرده بود؛ یا در مسابقات حساس والیبال، برخورد دست بازیکنان به تور یا برخورد توپ با دست بازیکنی که آن را راهی اوت کرده است، همواره چالش های زیادی را به همراه دارد.

به همین خاطر، شرکت اینتل با معرفی یک فناوری جدید به نام Curie – در قالب یک تراشه کوچک و یک مرکز پردازش داده – می خواهد تصور کنونی ما از تماشای مسابقات ورزشی را به کلی تغییر دهد.

با این فناوری جدید شما از تمام آمار و اطلاعات یک بازی از ارتفاع و سرعت توپ گرفته تا میزان پرش بازیکن یا حتی مدت زمانی که یک اسکی باز در هوا پرواز می کند باخبر می شوید. همچنین این فناوری با ارسال داده های دریافتی به مرکز پردازش داده اینتل، این امکان را به شما می دهد که تمام صحنه های زیبای ورزشی را از لحظه به ثمر رسیدن یک گل تا پرواز یک بازیکن در هوا را بصورت سه بعدی و از زوایای مختلف تماشا کنید.

Intel_sport_emruzonline

این فناوری همچنین با نصب تراشه های کوچک برروی بازیکنان، توپ ها، راکت ها، دوچرخه ها، تور دروازه و … به گزارشگران ورزشی و شبکه های پخش تلویزیونی امکان می دهد تا ریزترین جزئیات مربوط به حرکت بازیکنان در زمین را برای بینندگان تلویزیون گزارش کنند.

با این فناوری، بینندگانی که از تلویزیون مسابقات ورزشی را دنبال می کنند، به اطلاعاتی دست می یابند که تا پیش از این از آن محروم بوده اند. حتما برای شما هم جالب است که بدانید بازیکن مورد علاقه شما برای رسیدن به توپ چه مسافتی را با چه سرعتی طی می کند و توپ ارسالی او با چه قدرت و سرعتی به گل تبدیل می شود!

اینتل در نظر دارد تراشه هایی که به این منظور در داخل توپ ها قرار می گیرند، انرژی خود را از ضرباتی که به توپ زده می شود تأمین کنند تا با توجه به عدم دسترسی مستقیم به آنها دیگر نیازی به باتری نداشته باشند.

اینتل معتقد است که اطلاعاتی که از طریق این فناوری به دست می آید حتی برای خود ورزشکاران نیز مفید است و آنها می توانند با استفاده از این اطلاعات، تمرینات بهتر و بیشتری را برای بهبود عملکرد و رفع نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنند.

منبع: امروز آنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار