کد خبر: ۱۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 13
بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی داغ است و صنعت ساخت کفش هم از آن استفاده می‌کند؛ از تغییر رنگ گرفته تا امکان شارژ باتری، همگی امکاناتی هستند که کفش‌های هوشمند ارائه می‌دهند؛ کفش‌هایی که هم قرار است راحت باشند و هم شیک.

به گزارش آی تابناک : در این مقاله با تعدادی از کفش‌های هوشمندی آشنا می‌شوید که قرار است خیلی زود جای خودشان را در دل دوستداران تکنولوژی و مد باز کنند.

13.ولوری Volvorii

کفش‌های پاشنه بلند «ولوری» یک قابلیت بسیار جالب دارند؛ اینکه می‌توان رنگ آن‌ها را با ضربه زدن یا swipe کردن، عوض کرد؛ آن هم از طریق اپلیکیشن‌های iOS و اندروید. این کفش‌های پاشنه بلند از چرم و لاستیک تهیه شده‌اند و هر جفت آن‌ها به مداری مجهز هستند که اجزای بلوتوث و باتری را در خودش جا می‌دهد. این کفش‌ها را می‌توان به راحتی با انواع لباس‌ها ست کرد و احتمال اینکه شرکت‌های فراهم کننده خرید اینترنتی لباس های مردانه و زنانه خیلی زود سراغ ولوری بروند، زیاد است.

12.کفش‌های باله ای-تریس E-Trace

این کفش‌ها برای کسانی که باله کار می‌کنند، طراحی شده است و تمام حرکت‌های پای بالرین‌ها را به نقش‌های دیجیتالی رنگارنگ و زیبا تبدیل می‌کند. نتیجه این عملکرد را می‌توان از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند مربوطه نمایش داد.

11.پاپوش‌های لمسی لکال Lechal

پاپوش‌های لمسی و تعاملی «لکال» برای افرادی طراحی شده است که نابینا هستند یا بینایی‌شان ضعیف است؛ این پاپوش‌ها از طریق احساساتی که به پاها منتقل می‌کنند، به جهت‌یابی افراد کمک خواهند کرد. علاوه بر روشن‌دل‌ها، سایر افراد هم می‌توانند از این پاپوش‌ها برای شمردن تعداد قدم‌ها، اندازه‌گیری کالری‌های سوزانده شده، بررسی و به خاطر سپاری حرکت‌های ورزشی روتین و موارد مشابه استفاده کنند. نکته جالب درباره کفش‌های لکال این است که اگر افرادی که آن‌ها را پوشیده‌اند، نزدیک محلی باشند که مورد علاقه‌شان است، کفش‌ها نزدیک بودن این مکان‌ها به آن‌ها اطلاع می‌دهد و اطلاعات بیشتری درباره این مکان‌ها فراهم خواهد کرد.

10. دوروتی Dorothy

اگر قبلا تصور اینکه تنها با یک ضربه پاشنه پا بشود به کسی پیام داد، مربوط به فیلم‌های علمی-تخیلی بود؛ این روزها «آی-استراتژی_لبز» iStrategyLans این ایده را به واقعیت تبدیل کرده است. «دوروتی» اپلیکیشنی است که به صورت گیره کفش طراحی شده و از طریق ضربه پاشنه پا به دوستانتان پیام می‌فرستد. دکمه‌ کوچکی_تقریبا به کوچکی دکمه کت_ به اسم روبی Ruby طراحی شده است که از بلوتوث برای اتصال به اپلیکیشن گوشی هوشمند استفاده می‌کند. اگر شتاب سنج این وسیله متوجه شود شما سه بار پاشنه پایتان را به سرعت روی زمین می‌کوبید، فرمان عملیات را صادر می‌کند. این عمل می‌تواند خبر کردن پلیس و تاکسی باشد یا لوکیشن (آدرس محل) فعلی شما را برای دوستانتان بفرستد.

9. اسنیکیرز Sneakairs

اسنیکیرز یک کفش ورزشی طراحی کرده است که از گوگل مپ  Google Maps استفاده می‌کند تا به صاحبانش بگوید چطور باید قدم به قدم به محل مورد نظرشان بروند. این کفش هم عملکردی مشابه کفش «لکال» دارد و از طریق ویبره یا لرزش کفی کفش به شخص می‌گوید به کدام سمت برود و کی به مقصد رسیده است.

8. کفش‌های هوشمند Digitsole

«دیجیت سول» اولین کفش هوشمند است که قابلیت گرمایشی، جذب ضربه یا شوک، بسته و تنگ شدن خودکار را از طریق گوشی تلفن همراه فراهم می‌کند.

7. شیفت ور ShiftWear

یکی از کفش‌های مطرح دنیای مد «شیفت ور» است. کناره‌های این کفش صفحه نمایش منحنی دارد که کاربر با استفاده از اپ تلفن همراهش می‌تواند تصاویر گیف مانند و مواج را به آن اضافه کند؛ آن هم با رنگ‌های Full HD!

6. کفی‌های هوشمند مجهز به GPS

خانواده‌هایی که بیماران آلزایمری دارند، وحشت گم شدن آن‌ها را با تمام وجود احساس می‌کنند. کفی‌های هوشمند مجهز به GPS برای ردیابی بیماران مبتلا به آلزایمر، افراد مبتلا به اوتیسم و ورزشکاران یا سربازانی طراحی شده که دچار مشکلات مغزی شده‌اند.

5.آلترا آی کیو Altra IQ powered by iFit

کفش‌های دوگانه «آلترا آی کیو» شدت ضربه‌هایی را که پا به زمین وارد می‌کند، بررسی کرده و بالانس چپ و راست را برای دونده‌ها اندازه‌گیری می‌کند. اطلاعات زنده این اپلیکیشن به توصیه‌هایی مشابه توصیه‌های مربی ورزشی تبدیل شده و باعث می‌شود دونده عادت‌های ورزشی‌اش را تنظیم کند.

4. کارو Carv

«کارو» برای اسکی‌بازهایی طراحی شده است که دوست دارند مهارت‌هایشان را تقویت کنند. پکیج سنسوری که داخل بوت اسکی قرار دارد و یک گیره مجهز به سنسور، اطلاعات حرکت و فشار پای اسکی‌باز را ثبت می‌کند و به اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند می‌فرستد. این اطلاعات به صورت توصیه‌های شنیداری درمی‌آید و به اسکی‌بازها منتقل می‌شود.

3. لوندی Lundi

بوت زنانه «لوندی» طوری طراحی شده که می‌تواند پاها را در سردترین آب و هوا هم گرم نگه دارد. تنها با یک اشاره به اپلیکیشن مربوط به این کفش می‌توان دمای آن را تا 37 درجه سانتی‌گراد بالا برد. برای آشنایی بیشتر با نحوه کارکرد این کفش‌ها اینجا کلیک کنید.

2. اورف Orphe

کفش‌های «اورف» از یک سیستم بی‌سیم برای برقراری ارتباط با حرکت‌های شخصی که آن‌ها را پوشیده استفاده می‌کنند و سپس این حرکت‌ها را به شکل نور و صدای از پیش برنامه‌ریزی شده درمی‌آورند. استفاده از سنسور حرکتی 9-axis و حدود 100 لامپ ال ای دی باعث می‌شود اورف نسبت به صدا و حرکت واکنش نشان دهد. این کفش حتی می‌تواند المان‌های موزیکال را (مثل ریتم، ملودی، هارمونی و فرم) تحت کنترل دربیاورد.

1.سول پاور SolePower

«سول پاور» کفی تولید کننده برق است که به کاربران امکان شارژ کردن دستگاه‌های پرتابلشان را در حین راه رفتن می‌دهد! این کفی حرکت پاهای فرد را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و آن را در یک باتری خارجی ذخیره خواهد کرد. یک پیاده روی سه کیلومتری برق کافی برای شارژ کردن یک گوشی تلفن همراه هوشمند را فراهم می‌کند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار