تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 11
یک مشاور امنیت سایبری با انتشار اطلاعات و مدارکی اعلام کرده که علی‌رغم باور عموم مردم و کارشناسان، دستگاه‌های متصل به ارتباطات ماهواره‌ای نیز قابل نفوذ و هک شدن هستند.
به گزارش آی تابناک : بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال‌های گذشته به بیش‌ترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد.

حالا یک مشاور امنیت سایبری در کنفرانس هکرهای کلاه سیاه که در شهر لاس وگاس  ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شد، از اطلاعات و گزارش‌های جدیدی پرده‌برداری کرده است که نشان می‌دهد دستگاه‌های ماهواره‌ای نیز به راحتی توسط مجرمان سایبری قابل هک و نفوذ هستند.

این در حالیست که سال‌ها مردم و متخصصان امنیتی بر این باور بودند که امنیت دستگاه‌های متصل به ارتباطات ماهواره‌ای در مقایسه با سایر دستگاه‌های الکترونیکی و متصل به اینترنت در سطح بالاتری قرار دارد و به گونه‌ای قابلیت هک شدن ندارند. اما حالا با انتشار چنین اخبار و گزارش‌های جدیدی، می‌توان گفت که امنیت این دستگاه‌های ماهواره‌ای در هاله‌ای از ابهام فرورفته است.

روبن سانتامارتا – مشاور امنیتی فعال در شرکت  IOActive – نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی بود که از آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی سیستم‌های ماهواره‌ای خبر داد و حالا نیز قصد دارد با انتشار یافته‌های جدید تحقیقات خود نشان دهد که چقدر امنیت ماهواره‌ها نسبت به آنچه که همه فکر می‌کنند، تفاوت دارد. وی همچنین تصمیم دارد که نشان دهد فرضیه‌هایی که قبلا از آن‌ها نام برده بود، تنها در حالت تئوری درست نیستند بلکه قابلیت اجرایی و عملی شدن را نیز دارند.

از آنجا که سه صنعت بزرگ نظامی از جمله هوانوردی و دریانوردی بیشتر از سایر زمینه‌ها از سیستم‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، بنابراین آگاهی از نحوه و کیفیت امنیت سایبری در این دستگاه‌ها می‌تواند کمک بسزایی به حفاظت از اطلاعات محرمانه و سری نظامیان در کشورهای مختلف کند.

بعنوان مثال، وی می‌گوید هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود کنترل اینترنت وای فای داخل کابین هواپیماها را در دست بگیرند، از راه دور از زمینه به یک هواپیمای در حال عبور حمله کنند و امنیت پرواز را با ایجاد اختلالات متعدد به مخاطره بیندازند.

طبق گزارش‌های منتشره، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.




منبع : پی سی مگ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار