کد خبر: ۱۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 07
گروهی از مهندسان با الهام از ویژگی ها و قابلیت های مریخ نورد ناسا، دستورالعمل ها و نقشه هایی برای طراحی و ساخت یک مریخ نورد کوچک برای استفاده های آموزشی و تفریحی منتشر کرده اند.
به گزارش آی تابناک : مریخ نورد ناسا موسوم به Curiosity از سال ۲۰۱۲ مشغول اکتشاف و گشت و گذار بر روی سطح این سیاره است. حال گروهی از مهندسان همکار ناسا با اجرای یک طرح آموزشی توضیح کارکردهای Curiosity را برای عموم مردم، دانش آموزان و غیره تسهیل کرده اند.

مدل ساده شده این مریخ نورد که ROV-E نام دارد، با استفاده از طرح و نقشه منتشر شده توسط مهندسان مذکور به سادگی قابل ساخته شدن است. ROV-E شش چرخ دارد و قادر به دریافت فرامین صوتی برای انجام وظایف محوله است.

از جمله دیگر امکانات این محصول می توان به یک بلندگو، دو رایانه کوچک محاسباتی راسپبری پی و آردوینو، برخی اجرای قابل چاپ و بهره برداری با چاپگر سه بعدی و چرخ های بزرگ کنترل از راه دور اشاره کرد.

خرید قطعات و اجزای مورد نیاز برای طراحی و تولید ROV-E مستلزم صرف ۲۵۰۰ دلار هزینه است. این مدل حدود ۱۱ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۶۱ در ۳۰.۵ سانتیمتر است.

باتری ۵۲۰۰ میلی امپری این مریخ نورد هم برای ۵ ساعت استفاده کافی است و هدایت و کنترل آن با استفاده از یک برنامه اندرویدی یا یک دسته کنترل مستقل صورت می گیرد.



منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار